Urinvägsinfektion???

Dilli_Blue

Trådstartare
Ja, jag misstänker att min 1-årshingst har fått UVI. Ikväll så kissade han en skvätt i stallgången (vilket han aldrig brukar göra) o så kom det en skvätt blod med i urinen.. När han sen kom in i boxen rann det lite från snoppen. Kan det vara ett tecken på UVI..?? Tacksam för svar!!

Sv: Urinvägsinfektion???

Ring veterinären. Jag tror inte att det ska blöda pga UVI.. låter snarare som njursten? *gissar vilt*
Oavsett, fråga veterinär...

Vid uvi fås ofta blod i urinen pga inflammation och blödningar i blåsväggen. Ofta kommer blodet med den sista skvätten. Rent blod i urinen som sas inte blandat sig alls kan också tyda på andra sjukdomstillstånd, t ex urinsten som redan föreslagits. Kontakta vet.

Blodet kom med den sista skvätten. Vet va inte tillgänglig idag, jag skulle ringa imon igen. Jag tycker den här vet är mkt bra så jag vill gärna prata med honom. Få se vad han säger imon. Tack för svar.

Fick åka till vet ikväll strax ef 20 då han ej kunde kissa ordentligt. Satte en kateter på honom och gjorde alla möjliga undersökningar, tog blodprover o urin prov. Skulle få svar på hälften av proverna imon. Jag återkommer när jag fått veta vad de är eller kan vara.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 670
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
858
Senast: ryujaneiro
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 465
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 173
Senast: cf234k
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Budget samt tid för hund
  • Valp 2025