Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte friskt att ha socker i urinen, då har inte kroppen producerat tillräckligt med insulin för att ta hand om det.
Stämmer det verkligen? Jag har urinvägsinfektioner jämt och ständigt och de blir avsevärt mycket sämre så fort jag äter godis. Enligt min läkare är det helt normalt att urinen blir sötare av godis, oavsett om man har diabetes eller ej (De har kollat mitt blodsocker ett par gånger och det har inte visat något konstigt).
Urinen ska inte innehålla socker. Har man socker i urinen beror det på att njurarna släpper ut socker från blodet som de inte klarar av att hantera. Det finns i huvudsak några saker man inte ska ha i urinen; Blodkroppar, bakterier, proteiner, socker och ketoner.
Liiiite socker har man alltid i urinen, men den mängden är så liten att den inte syns på provsticka.
Låter precis som för mig. Det har luktat jäst, eller lite sött till och från i flera månader nu. Kanske också borde ta och boka mig en tid![]()
Får jag smyga in med en fråga? Om man har röda blodkroppar i urinen konstant och blivit utredd på längden och tvären, urinblåsan ultraljudad utan att något fel hittats, har du någon tanke om varför det är så?
Jag har också sådär i perioder.... men oftast är det en stund, och sedan försvinner det. Min man har också framfört vätsketeorin.