BernT

Trådstartare
Jag ska få en leverans med UPS (vilket stör mig för jag valde Bring när jag beställde, av en anledning men fick det ändrat bara sådär) och det står att det ska levereras hem på måndag. Jag vill hellre hämta ut paketet, men det verkar inte gå att ändra om de inte först försökt göra ett leveransförsök? Jag är rädd att de ska lämna paketet utanför dörren och värdet på paketet är högt, jag har varit med om det förut med ups nämligen.

Kan man verkligen inte ändra leveranssätt innan de gjort ett försök? Låter jättekonstigt.
 
Jag ska få en leverans med UPS (vilket stör mig för jag valde Bring när jag beställde, av en anledning men fick det ändrat bara sådär) och det står att det ska levereras hem på måndag. Jag vill hellre hämta ut paketet, men det verkar inte gå att ändra om de inte först försökt göra ett leveransförsök? Jag är rädd att de ska lämna paketet utanför dörren och värdet på paketet är högt, jag har varit med om det förut med ups nämligen.

Kan man verkligen inte ändra leveranssätt innan de gjort ett försök? Låter jättekonstigt.
Kan du inte ringa kundtjänst och fråga?
Kundtjänst tel.: 077-662 20 77
Tel. från utlandet: +46 8 579 29 038

Kundtjänst öppettider:
Måndag - fredag: 08:00 - 19:00
lördag: 09:00 - 13:00

https://www.ups.com/se/sv/help-center/contact.page?
 
När jag beställt saker (smycken, beställt från ett företag vars webbshop skickar från Tyskland) som levererats med UPS, har jag kunnat ändra till att hämta ut hos ett av deras ombud. Innan de gjort ett leveransförsök. Jag blev superstressad när det skulle skickas med UPS, eftersom jag blev rädd för att paketet skulle returneras eftersom jag inte kan passa hemleverans, men ändrade själv till leverans till närmsta ombud (vilket iofs är 15km bort..men ändå.).

Men, jag kan tänka mig att det också kan bero på vilka val avsändaren gjort vid beställning av tjänsten (frakten). Så är det hos bla PostNord iaf - ibland kan jag byta ombud tex, men ibland går det inte och då har det berott på avsändaren. Samma hos Schenker - kundtjänst förklarade för mig att om avsändaren gjort en viss beställning så är det också avsändaren (som betalat och gjort beställningen, och alltså är kunden gentemot fraktbolaget) som måste begära ändring.
 
Om du har reggat dig på myUPS brukar det gå att ändra där.
Jag har aldrig varit med om att UPS lämnat paket de inte kunnat leverera utanför, de har istället lämnat det hos ett ombud(dock inte alltid det jag valt som "mitt" ombud utan även ombud i en annan del av staden) .
 
Jag ringde ups på svenskt nummer men kom till amerikansk kundtjänst. Blev något förvånad så jag fick fram bredaste södern-dialekten (är galet förkyld och då får jag helt annan engelska 😂) men han var toppen, hjälpte mig och ändrade. Så det verkar ha löst sig.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 652
Juridik & Ekonomi Jag beställde något från USA som levereras av FedEx och är helt förvirrad. Enligt spårningslänken jag fick så var paketet på FedEx...
Svar
14
· Visningar
3 392
Senast: sjoberga
·
Fritid Jag beställde några grejer åt hunden igår kväll, jag tog leveransalternativet "track and trace" (ja, jag valde det med vett (:cautious:)...
Svar
13
· Visningar
1 141
Senast: Septicemia
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 064

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp