Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Såg nu att du frågade specifikt om uppvärmning. Detta är all min elförbrukning.Radhus ca 130 kvadrat med luftvärmepump och direktverkande el. Skaffade solceller för 1,5 år sedan så förra året köpte jag drygt 9000 kWh. 2021 (utan solceller) drygt 15000 kWh. Elområde 4.
Betalar nu större delen av året bara nätavgift då jag nästan tjänar in under sommaren vad jag köper för under vintern avseende själva elen.
Kan inte ge exakt summa då jag fick elpristöd förra året och jag inte orkar räkna på vad det skulle kostat utan.
Har precis börjat med fjärrvärme, har ingen större koll på kostnaderna men här är statistik från vår leverantör
Boyta 122 kvm med 5 kvm biyta samt garage ca 20 kvm som är uppvärmt det med.
Vi har ca 20-21 grader inomhus och det regleras genom utegivare.
Visa bifogad fil 140098
Vi eldar med ved, Sambon jobbar extra i skogen så han får veden från skogen. Så vi eldar typ gratis, huset är ca 120 kvadratmeter stort. Använder aldrig direktelen.Ni som bor i hus, ca 100-150 kvm stort, vad betalar ni för uppvärmning och vad värmer ni huset med?
Samma för oss! Eller vi har lite direktel, men gratis ved!Vi eldar med ved, Sambon jobbar extra i skogen så han får veden från skogen. Så vi eldar typ gratis, huset är ca 120 kvadratmeter stort. Använder aldrig direktelen.