Uppvärmning

mamma s och pappas gamla hus kanske skulle ha beskrivits så.
De hade en kamin med inbyggd fläkt som blåste ut varmluft i alla rum via rör på vinden.
Fast de hade elelement med.

Det finns rätt mycket att läsa om luftburen värme. Att luften sedan värms via någon form av el, är sällan ett kostnadseffektivt sätt, men kan ändå vara förmånligt beroende på planlösning, ventilation etc.

Det står exakt så i mäklarens beskrivning. Det nämns även att värmesystemet är placerat i ett visst rum, en hall tror jag.
Luddigt alltså. Driftskostnaden var inte nådig på den kåken men tyvärr lär det ju kosta ännu mer att dra in ett vattenburet system...

Liknande trådar

Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 376
Senast: sthu
·
V
Juridik & Ekonomi Såg tråden Boendeekonomi är jättekul! och kom på att jag skulle vilja höra från andra eller före detta villaägare, vad man ska ha för...
Svar
8
· Visningar
583
Senast: Jahopp
·
Hemmet Ni som bor i hus, ca 100-150 kvm stort, vad betalar ni för uppvärmning och vad värmer ni huset med?
2
Svar
25
· Visningar
1 240
Senast: hagel
·
Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
831
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?