Uppvärmd vattenbalja?

Fredag

Trådstartare
Jag vet att det i vintras kom ut en ny vattenbalja för kalla vintrar med uppvärmning i isoleringen. Tror att den såldes till "introduktionspris" runt 2500 kr i våras.
Är det någon som provat den? Var kan man köpa den eller liknande? Jag vet att flera byggt egna varianter, men vill gärna få tag i något färdigt till vinterns lösdrift.

Sv: Uppvärmd vattenbalja?

Skulle jag gärna också vilja veta. Har provat att isolera själv med mera med mer och mindre lyckade resultat - men 2500:- låter som lite för mycket för min plånbok. :(

Är trött på att bära hinkar med varmvatten till hagen :smirk:

He,he en annan byggde ju om och gjorde hagarna så att de går runt om ganska nära huset...dvs badkaret står ca 10 meter från ytterdörren på huset på baksidan.Inte långt att bära!

Smart! Jag har iofs varmvatten i stallet men det blir en bit att bära ändå. Har försökt isolera badkaret och ställt hinkarna i men det fungerade sådär. Blir nog till att bära hinkar i år också...

Jo men kräver den inte i princip att amn har en stickkontakt ute, eller precis i anslutning till hagen? Verkar ju annasr kanon,.

Det finns en på boleprodukter som kostar 2188:- , men det står inte hur många liter den är på??? men balja är det o inte hink så någorlunda stor är den väl
www.bole.nu (Värmebalja)

Tack Martha och Boj! Är det någon som har provat ovanstående produkter och kan berätta vad ni tycker?
Bole skriver i princip ingenting om baljan (storlek, temperatur osv).

Jag har gjort så här: Jag grävde ner en plasttunna i lösdriften. Sedan hällde jag på med en 25 l dunk med varmt vatten (30-40 grader) varje morgon. Detta funkade (isfritt vatten) hela dagen utom de dagar det var ner åt -15. Så bor du som jag i södra/mellersta Sverige så är detta något jag rekommenderar.

Låter inte helt fel. Men blir den inte väldigt full med skit om den är nedgrävd? Hur gör du ren den, för jag antar att den inte går att ta upp igen hur som helst? Låter både bra och dåligt (som allt annat, både för- och nackdelar...).

Nejdå, den är inte helt nedgrävd och den är lätt att dra upp när den är halvtom. Det är en grå plasttunna av modell papperskorg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 934
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
859
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 539
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka