Uppstallning av amatörtränade hästar

mik

Trådstartare
Ja som rubriken säger, hur stallar ni som är amatörtränare upp era hästar? Eget stall? Inackorderade?
Skulle ni kunna vara intresserade av ett inackorderingstall om det fanns bra träningsmöjligheter (rakbana och bra slinga i skogen)?
Jag ska ev starta ett inackorderingstall till hösten i ett stall som bäst lämpar sig för travträning MEN jag känner inte folk inom travet och vet inte om ett intresse finns?? Jag har tänkt mig ett inackorderingsstall med vissa kollektiva delar.
Vad tror ni som vet?!!

Sv: Uppstallning av amatörtränade hästar

Jag är amatör och inackorderad, har 9 hästar för dagen och står i ett stall som det finns kanonfina träningsmöjligheter, 7 km till mellanbana och atgklinik..vi har skogslinga på ca 7 km och egen rakbana...

..se bara till att ta kreditupplysning på folk som hyr. Jag hyrde ut ett tag och samtliga ville blåsa mig på hyror. röda tråden på dessa var ett flertal betalningsanmärkningar ( och ridfolk) ..men travfolk kan också vilja slippa betala för sig.

Vilket upplägg har du då med den du hyr av, hyr du bara boxen eller ingår det mera? Vad betalar du i såfall/box?

Vilken otur du måste ha haft med dina inackorderingar:crazy:, jag hoppas verkligen att jag inte kommer att bli blåst......

Jag hyr bara boxar, släpper ut alla hästar ( dom andra inhyrda) på vardagar , så tar dom mina på helgerna, betalar 800 per box(inkl moms) + el..

okej, tack för dina svar!

Ingen annan som har några tankar;)

Eget stall.

Om omständigheterna skulle vara annorlunda skulle jag självklart ha hästarna så att förutättningarna är bästa möjliga, därmed inte sagt att det är en fördel att det finns en anlagd rakbana/slinga då de flesta jag vet som har såna har dem oanvändbara en tid höst/vår.

Senast ändrad:

Deb här banan är näst intill alltid användbar.

Jag tror det är "rätt" att försöka erbjuda hela konceptet. För många är det nog tacksamt om man inte måste binda upp sig att släppa ut innan man åker till jobbet. Kan man istället komma efter jobbet och mockningen är klar, så får man lägga tiden på hästen istället. Det finns nog de som vill betala för den servicen. Det blir nog bäst resultat då också... Sedan är frågan hur mycket folk vill betala för det...och om (som Marta varnar) de betalar.

Lycka till!

Det där "om" verkar vara en röd tråd, alla som frågat om att hyra in sig här har i princip velat att man ska betala för at ha hästen uppstallad och få serva den.

För jag har ofta kollat vad de är beredd att betala även om jag har fullt.

Har eget stall på landet med 2 boxar. Har hyfsade trän möjligheter, under en del av året går det att träna p åvägarna här. Resten får jag lasta och åka 3 mil in till banan och köra på skogsslingan.

Skulle vara intresserad av ett sånt stall om jag själv bott i ngn stad och inte haft möjlighet att ha egen liten gård.

Jag hyr 2 boxar där allt ingår förutom krafftfoder. De släpper ut och tar in, mockar, fodrar. Jag behöver alltså inte åka ut dit om jag inte ska träna dom el ngt annat. Väldigt skönt eftersom vi har 3 barn och gubben jobbar mkt och jag med ibland. Betalar 1800kr/ häst
. Vi skulle inte kunna ha häst på ngt annat sätt för tillfället.

Något jag saknar är att de inte byter täcken.

kl

Jag har min häst uppstallad i en av delägarens stall. Han har ett eget stall på gården han bor på med fyra boxar. Dottern hans har två hästar i stallet, en box står tom. Helt varierande när dom kommer ut, men får morgonmat vid sex, halv sju på morgonen och ibland kommer dom ut direkt efter det men ibland kommer dom ut vid nio på morgonen. Kommer in vid åtta, nio tiden på kvällen och då får dom krafftfodret i samma veva. Fri tillgång på hö så inga fodringar behövs under dagen då dom har en stor rundbal ståendes i hagen plus en massa hö i boxen (vi vet hur mycket dom orka äta under natten). Jag behöver inte sköta något, bara träning av hästen och ibland mockning. Sover jag över hos dom (då jag umgås väldigt mycket med dottern) så hjälper jag självklart till med stallsysslorna.
Jättefina träningsmöjligheter, dock ca 2 timmar till Gävletravet, men har fina rakbanor och backar som jag kör i, finns flera travtränare i området så underlaget harvas regelbundet.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 549
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 651
Senast: Mabuse
·
Tävling Jag har en hopphäst som jag vill träna och tävla med men det blir sällan av då jag nästan aldrig har någon som kan följa med. Jag vet...
Svar
15
· Visningar
1 903

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka