uppsalaritten

Sv: uppsalaritten

Madelene Mattson och Wielki Walentino vann 50 km T, tvåa Kristina Hinas My Melody, Trea Maria HE Pikaboo sen vet jag inge mer...

I 80 km vann Rebel Yell, ryttare vet jag inte.

50 km:
1. Madeleine Mattson - Wielki Walentino
2. Kristina Hinas - My Melody
3. Maria Hagman - Pikaboo
4. Camilla Kvarnström - Dandher
5. Josefin Svensson - Sokrates - fick BC också :)

Senast ändrad av en moderator:

Min dator påstår att Rönningens sida är en konstig sida och vägrar ladda upp den. Är det någon som kan kanske länka direkt till resultatsidan (då kanske det fungerar?) eller kopiera hit? :bow:

Ah vad glad jag blir, att min fd häst vann 80km klassen, Grattis till alla runt Rebel Yell!
Och givetvis till alla andra ekipage;)

Vad kul med att få se resultaten så snabbt

*knapp lån*

Är det någon som tog bilder på 5 milarna? Skulle vara kul att se :)
Passar oxå på att berömma rönningen för en bra ordnad tävling med fina vägar och bra banmarkeringar! :)

Och vi skulle vilja tacka extra till alla funtionärer o andra som hjälpte oss vid missödet vid starten. Speciellt till den/de som tog hand om vår häst, stoppade den i en box o tog av grejerna. Stort tack!

Aha, jag undrade just vad som hände, eftersom ni inte startade.
Ramlade du av?

Även jag tackar gänget bakom Uppsalaritten för en välarrangerad tävling.
Inga tveksamheter alls med banmarkeringar, och de skojiga extraskyltarna med text som "ni ser oförskämt pigga ut" livade upp ritten.

Det jag ställer mig lite frågande till är om den smala långa träbron inte skulle räknas som en speciell svårighet, med en alternativ väg?
Jag tyckte verkligen synd om den tjej vi flera gånger försökte hjälpa över genom att gå före med våra hästar, utan att hennes häst hakade på och gick över...

Och är det verkligen tillåtet att bygga upp små rastfållor och lämna sin häst där utan tillsyn?

Jag vill då inte vara i närheten när nån häst rullar in sig i massa band och stolpar. :crazy:

Senast ändrad:

vi vill också tacka för en som alltid välorganiserad tävling!
Trevliga funktionärer och bra tävlingsplats! =)

mina groomar hann inte med kameran, men det finns fina kort på rönningens hemsida tagna utav de två fotograferna som fanns ute efter banan. :bow:

/ Madde & Walle med team

Och är det verkligen tillåtet att bygga upp små rastfållor och lämna sin häst där utan tillsyn?

Uppenbarligen inte, som jag tolkar TR:

Tillfälliga hagar får ej förekomma varken som dag eller nattuppstallning.

Eller kan man tolka det som att det är okey, eftersom 3-4 domare lät det passera?

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 490
Senast: Kakis
·
Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k...
2
Svar
28
· Visningar
1 819
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har mått välförtjänt bra faktiskt dom senaste månaderna. Mediterat, yogat, umgåtts kravlöst med människor och djur. Jobbet lunkar på...
Svar
0
· Visningar
287
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 293
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden