Uppsalaritten

Sv: Uppsalaritten

prel. startlista ligger ute på uppsalarittens hemsida.
:)

Kul att prel listan är ute redan trots att tiden inte gått ut. Kommer förmodligen att bli rätt många startande innan det är klart. Ser ut att bli en trevlig tävling!

Glöm inte att boka in tävlingsmiddagen den 9/7 på Håmö golfbana strax intill tävlingsplatsen. Det blir en sommarbuffé med lax, kyckling, tzatziki, tomat och mozarfellasallad mm.
Bangenomgången för 10 milarna hålls i anslutning till detta. Festen är för alla som vill: tävlande, medhjälpare, funktionärer och övriga.
Du anmäler dej genom att betala in 225 kr till Rönningens KRK plussgiro 490 98 30-4 senast 2 juli.

Men jag förmodar att det ändå kommer att stå något klockslag för bangenomgång i ryttarmeddelandet? Vi hinner tyvärr inte vara med på middagen/ Jeanette

Jag lär ramla förbi ritten förr eller senare. Kanske någon som behöver en extra hinknisse eller funktionär? :laugh:

Vi behöver fler funktionärer. Du får gärna ringa till mej eller Thomas Öberg om du vill vara funkis. / Karin 0707776861

Det verkar nu som om den definitiva listan för Lag SM är klar. (Möjligen kan justeringar i lagen komma till eftersom det handlar om levande individer och dagsform.) I det stora hela ser det mycket intressant och spännande ut. Många lag är representerade så det verkar vara en klar ökning av medlemsantalet i klubbarna vilket drar blickfånget och intresset till sporten. Ser verkligen "coming" ut det här!

Det talas ibland om vilken ålder distanshästarna bör ha. Tog för skojs skull en titt på de olika deltagarnas ålder i Lag SM som ju går över 100 km.
Redovisar här endast åldersfördelningen där fulla lag är anmälda:
6 år 1, 7 år 2, 8 år 4, 9 år 4, 10 år 2, 11 år 1, 12 år 4, 13 år 1, 15 år 2, 17 år 1, 18 år 1, 20 år 1.
Spännvidden över åldrarna är bred kan man konstatera. Många av de bästa är naturligtvis inte med eftersom de har andra och större uppgifter att uträtta, men det är en kul iakttagelse i alla fall, tycker jag.

KL

Är det någon som kan säga något om hur banan är? Underlag, backar etc..

Hälsningar,
Emma.

Den går i Hågadalen, där jag har ridit en hel del. :love: Av vad jag kan utläsa av kartan är det främst grusvägar. Har för mig att det skall vara några backar, men inte så jättebranta. Hoppas det duger som svar tills någon tävlingsansvarig kan svara. :laugh:

Går det i hågadalen lär det väl bli en del sandvägar också? Vi får se om jag dyker upp och fotar, ligger inlagd på sjukhus nu men har jag tur blir jag utskriven snart.

Nja, det är ju ett parti med sand ned till Surmulen, men jag har inget minne av någon mer sand. :crazy:

Såg nyss på kartan att en del av tävlingsbanan går EXAKT där jag distanstränade min djupt saknade Hecla. :love: Önskar så att vi hade kunnat vara med. För övrigt en sträcka som jag inte alls trodde var hela 1 mil. ;)

Jag har inte ridit där på ett gäng år och då var dom anlaggda vägarna sandiga har jag för mig. Men det var som sagt ett par år sedan :p Ska ta en titt på kartan och se om jag känner igen mig :p

Rapport efter grind 2. Nu har de ridit 50 km och har 50 km kvar. I lag-sm klassen så leder (inte helt oväntat!) Skånsta för e Rönningen. Sen följer Dalarna värmland och Växjö. Nerike och Årsta är borta ur lag-striden redan vid grind 1.
Ställningen Efter vetbesiktning i grind 2.
1 maria Hagman- Eriksson
2 Ella Lindblom
3 Yvonne Ekelund
4 Ingrid Boström
5 Timmy Compier
6 Patricia ?
7 Gunilla Carlsson
8 Annelie Eriksson
9 Beatirce öberg
10 Monica Larade
11 Fanny Eriksson
12 Connie Mogren
13 Jessica Homberg
14 Karin Mungsgård
15 Birgit Glanander
16 Karin Knutsgård
17Camilla Kvarnström
18 Lars Thunander
19 Kjell Westerback
20 Eva Mårgård
21 Tonje Danielsson
22 Sara Fredriksson
23 Anne ?
24. Madeleine Mattson
25 Gun Carlsson
26 Emma persson
27 Martina Vikefors
De första 10 ryttarna skiljer det bara 10 min emellan. Tempot är omkring 18 km/h. Forts följer.....

Lite nya rapporter från lag-sm!
Ställning efter grind 3
1 maria Hagman
2 ella lindblom
3 annelie Eriksson
4 Beatrice Öberg¨
5 Fanny Eriksson
6 Gunilla Carlsson
7 timmy Compier
8 Yvonne Ekelund
9 Ingrid boström 10 min efter täten
10 Patricia Svensson 15 min efter täten
11 Jessica Holmberg tempo 16,7 km/h
12 Monica Larade
det var alla som dom fått in. Maria är redan ute på sista 20 km.
ej godkännda i grind 3 är Connie Mogren och Katarina Mungsgård. Hälta på båda.
Skånsta leder fortfarande. Men dalarna och Rönningen har båda 2 ryttare i top 10. Nu beror det ju lite på var deras 3e ryttare hamnar. Vet inte heller hur långt bakom Annelie ligger efter Maria. fortsättning följer!

Liknande trådar

Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k...
2
Svar
28
· Visningar
1 813
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 537
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt På sorglig och förekommen anledning hänger jag just nu mycket i FB-grupper där man kan efterlysa försvunna katter, både den grupp som är...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 637
Senast: Capybara
·
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 293
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar