H
Heffaklumpen
Vi har tyvärr ett problem i vårt stall. Vi har sagt upp en hyresgäst i stallet pga en massa bråk som gör att det inte fungerar längre. Denna hyresgäst har varit riktigt vidrig och har nu tom börjat med person angrepp som vi inte accepterar. Man skulle faktiskt kunna anmäla honom för trakasserier mm.
Nu till problemet.... Vi har inget papper skrivet men vi har ett muntligt avtal på 1 månads ömsesidig uppsägning. Nu hävdar denna hyresgäst att han har 1år på sig att flytta hästen! Hur i hela världen skulle det kunna vara så ????
Jag som har stallet, jag hyr det av ägaren och jag har 3 månaders uppsägningstid till honom. Så hur skulle det ens vara möjligt.
Är det någon som verkligen vet vad som gäller?
Jag måste verkligen ha svart på vitt vad som gäller!
Nu till problemet.... Vi har inget papper skrivet men vi har ett muntligt avtal på 1 månads ömsesidig uppsägning. Nu hävdar denna hyresgäst att han har 1år på sig att flytta hästen! Hur i hela världen skulle det kunna vara så ????
Jag som har stallet, jag hyr det av ägaren och jag har 3 månaders uppsägningstid till honom. Så hur skulle det ens vara möjligt.
Är det någon som verkligen vet vad som gäller?
Jag måste verkligen ha svart på vitt vad som gäller!