Uppsägningslön? Ob?

Fibusen

Trådstartare
Kom såklart på denna fråga nu när jag inte kan fråga någon på kontoret...

Jag jobbar som personlig assistent, och eftersom våran brukare hamnat på sjukhus så blir vi automatisk uppsagda. Jag har 4 veckors uppsägning och vi ska då få lön under uppsägningstiden.

MEN, får vi samma lön som vi skulle ha haft om vi hade jobbat? Får vi ob:n vi skulle ha haft? Denna vecka skulle jag få in 72 h jobb, varav 3 kvällar/nätter och ett helgdygn, dvs en jäkla massa i lön och det hade varit trevligt att veta om jag verkligen får denna lön trots att jag inte jobbat? (Jag har dock jobbat som en galning, men med allt runt omkring, och inte med brukaren)

Vi jobbar alltså ingenting just nu, men vi ska vara tillgängliga 100% om vi skulle bli utringda på annat jobb under våran uppsägningstid.

Försökt googla, men jag är alldeles för trött i hjärnan att hitta något...
 
Kom såklart på denna fråga nu när jag inte kan fråga någon på kontoret...

Jag jobbar som personlig assistent, och eftersom våran brukare hamnat på sjukhus så blir vi automatisk uppsagda. Jag har 4 veckors uppsägning och vi ska då få lön under uppsägningstiden.

MEN, får vi samma lön som vi skulle ha haft om vi hade jobbat? Får vi ob:n vi skulle ha haft? Denna vecka skulle jag få in 72 h jobb, varav 3 kvällar/nätter och ett helgdygn, dvs en jäkla massa i lön och det hade varit trevligt att veta om jag verkligen får denna lön trots att jag inte jobbat? (Jag har dock jobbat som en galning, men med allt runt omkring, och inte med brukaren)

Vi jobbar alltså ingenting just nu, men vi ska vara tillgängliga 100% om vi skulle bli utringda på annat jobb under våran uppsägningstid.

Försökt googla, men jag är alldeles för trött i hjärnan att hitta något...
Kolla med ditt fackförbund. Jag vet inte säkert men det låter rimligt att du skulle få ob för en genomsnittlig månad. Borde stå i något kollektivavtal vad som gäller under uppsägningstid.
 
Kom såklart på denna fråga nu när jag inte kan fråga någon på kontoret...

Jag jobbar som personlig assistent, och eftersom våran brukare hamnat på sjukhus så blir vi automatisk uppsagda. Jag har 4 veckors uppsägning och vi ska då få lön under uppsägningstiden.

MEN, får vi samma lön som vi skulle ha haft om vi hade jobbat? Får vi ob:n vi skulle ha haft? Denna vecka skulle jag få in 72 h jobb, varav 3 kvällar/nätter och ett helgdygn, dvs en jäkla massa i lön och det hade varit trevligt att veta om jag verkligen får denna lön trots att jag inte jobbat? (Jag har dock jobbat som en galning, men med allt runt omkring, och inte med brukaren)

Vi jobbar alltså ingenting just nu, men vi ska vara tillgängliga 100% om vi skulle bli utringda på annat jobb under våran uppsägningstid.

Försökt googla, men jag är alldeles för trött i hjärnan att hitta något...

Hör med facket. Jag fick inte ob på min lön när jag hade liknande lön då företaget flyttade och jag hade betalt i två månader.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Om ni har blivit besviken på genomfört medarbetarsamtal och lönesamtal, hur har ni fått tillväga då? Om ni är chefer, hur agerar ni...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
19 218
Senast: Breaktown
·
Skola & Jobb Jag har legat i migrän dels igår och hela natten så hjärnan är inte alls med mig nu, så hjälp mig! Jag jobbar som personlig assistent...
Svar
13
· Visningar
1 180
Senast: starcraft
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 399
Senast: kolblakkur
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter Ws hastiga insjuknande och bortgång i måndags uppstod något slags vakuum. Rutinen att gå till stallet och rida W var plötsligt...
Svar
0
· Visningar
243
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp