Uppsägningslön? Ob?

Fibusen

Trådstartare
Kom såklart på denna fråga nu när jag inte kan fråga någon på kontoret...

Jag jobbar som personlig assistent, och eftersom våran brukare hamnat på sjukhus så blir vi automatisk uppsagda. Jag har 4 veckors uppsägning och vi ska då få lön under uppsägningstiden.

MEN, får vi samma lön som vi skulle ha haft om vi hade jobbat? Får vi ob:n vi skulle ha haft? Denna vecka skulle jag få in 72 h jobb, varav 3 kvällar/nätter och ett helgdygn, dvs en jäkla massa i lön och det hade varit trevligt att veta om jag verkligen får denna lön trots att jag inte jobbat? (Jag har dock jobbat som en galning, men med allt runt omkring, och inte med brukaren)

Vi jobbar alltså ingenting just nu, men vi ska vara tillgängliga 100% om vi skulle bli utringda på annat jobb under våran uppsägningstid.

Försökt googla, men jag är alldeles för trött i hjärnan att hitta något...
 
Kom såklart på denna fråga nu när jag inte kan fråga någon på kontoret...

Jag jobbar som personlig assistent, och eftersom våran brukare hamnat på sjukhus så blir vi automatisk uppsagda. Jag har 4 veckors uppsägning och vi ska då få lön under uppsägningstiden.

MEN, får vi samma lön som vi skulle ha haft om vi hade jobbat? Får vi ob:n vi skulle ha haft? Denna vecka skulle jag få in 72 h jobb, varav 3 kvällar/nätter och ett helgdygn, dvs en jäkla massa i lön och det hade varit trevligt att veta om jag verkligen får denna lön trots att jag inte jobbat? (Jag har dock jobbat som en galning, men med allt runt omkring, och inte med brukaren)

Vi jobbar alltså ingenting just nu, men vi ska vara tillgängliga 100% om vi skulle bli utringda på annat jobb under våran uppsägningstid.

Försökt googla, men jag är alldeles för trött i hjärnan att hitta något...
Kolla med ditt fackförbund. Jag vet inte säkert men det låter rimligt att du skulle få ob för en genomsnittlig månad. Borde stå i något kollektivavtal vad som gäller under uppsägningstid.