Känns som om du tagit ställning trots allt...
Är känd för att inte vara snäll... Han har förhållandevis lite drivningsförseelser senaste halvåret och tagit alla tidigare avstängningar och böter. Ska han fortsätta lastas för detta?
Uppenbarligen har han gjort något som retat upp domarna på den aktuella banan trots allt, förklaringen att han skulle ha hästägare som gör att folk är avundsjuka är riktigt dålig, för att inte säga barnslig... Så något är det ju eller hur?? Jag har INTE tagit ställning till huruvida straffet är för hårt och så vidare, men straffas ska väl han göra som alla andra, eller hur?
Sedan kan man alltid moralisera.
Vad är värre Bergh långvariga, men inte hårda drivning eller ett par rejäla rapp som ger svullnader på korset?
Nä, det är lika illa, har aldrig skrivit något annat. Men faktum kvarstår, att det måste dömas lika, vilket jag också var inne på om du läst mitt inlägg... Självklart ska det dömas lika på alla banor, och där har vi problemet, anser jag, vilket också var det jag ville komma fram till.
Vad är värre drivning eller starta en halt häst?
Vi har banveterinärer som tar av hästar som är halta tack och lov. Även det blir det brukar det vara ett jäkla liv om... Men faktum är att banveterinären har bestämmanderätt om hästen ska starta eller inte. Liksom att domarna har bestämmanderätt att dela ut böter och avstängningar när de ser något som inte gynnar travsporten varken sportsligt eller för djurens skull.
Vad är värre drivning eller en undernärd häst?
Tack och lov att jag håller till på en bana då där de både stryker för ej tävlingsmässigt skick eller i vissa fall har tagit licensen om hästarna ser för magra ut
Vad är värre drivning eller sitta och slita (saxa) hästen i munnen?
Ja, det tycker jag faktiskt. Jag har aldrig sett en rutinerad kusk sitta i ett lopp och saxa hästen i munnen så mycket att det ser illa ut på det sättet.
Vad är värre drivning eller "kapa en konkurrent" i spetskörningen?
Det tycker jag våra domare överlag är väldigt duktig på att se och också bestraffa.
Nu är det drivning som ska stävjas av STC och då är det helstängt på och fram med stora motorsågen. Nyansera er!!