Uppluckrad kronrand

Trolltider

Trådstartare
Idag såg jag att min hästs kronrand verkade helt uppluckrad och gick nästan att skrapa av. Hagarna är sjukt leriga och blöta. Jag har nu fått klippa av hovskägget som växte över hoven. Men finns det något tips på ad man kan smörja med? Dom i stallet tipsade om vaselin som är fuktavstötande. Men jag vet inte om jag vågar smörja, kanske bara blir värre?

Sv: Uppluckrad kronrand

Jag skulle kontakta vet för att få lite mera info.

Jag känner till en häst som fick så på alla fyra och dom hittade inget "fel" utan hästen flyttade till ett annat stall med annan typ av hage, dvs mindre lera, och blev då bra.

Sv: Uppluckrad kronrand

Idag såg jag att min hästs kronrand verkade helt uppluckrad och gick nästan att skrapa av. Hagarna är sjukt leriga och blöta. Jag har nu fått klippa av hovskägget som växte över hoven. Men finns det något tips på ad man kan smörja med? Dom i stallet tipsade om vaselin som är fuktavstötande. Men jag vet inte om jag vågar smörja, kanske bara blir värre?

Det är väl lika naturligt som att du blir skrynklig och uppluckrad om du badar en längre tid.

Smörja luckrar upp ännu mer.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 048
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 798
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 287
Senast: lizzie
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 342
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka