Upplevelse till julklapp

Snurrfian

Trådstartare
Moderator
Jag försöker komma på en bra julklapp till min mamma och eftersom hennes hem svämmar över av grejer så är jag på jakt efter en upplevelse.
Förutsättningar:
70 +
Utgår från Stockholm och bör helst inte köra bil men övernattning är helt okej.
Har sällskap av särbo eller god vän.
Gillar jazz och visor
Gillar teater men inte opera och balett.
Gillar historia
Älskar konst men det ska gå att förstå.
Så fram med förslag, det kanske är andra som också vill hitta bra upplevelser? :)
 
Gillar hon spa och behandlingar så finns det ju en del att välja på.
Ger min mor (70+) ofta små behandlingar när hon ska firas, mycket uppskattat.
 
Jag försöker komma på en bra julklapp till min mamma och eftersom hennes hem svämmar över av grejer så är jag på jakt efter en upplevelse.
Förutsättningar:
70 +
Utgår från Stockholm och bör helst inte köra bil men övernattning är helt okej.
Har sällskap av särbo eller god vän.
Gillar jazz och visor
Gillar teater men inte opera och balett.
Gillar historia
Älskar konst men det ska gå att förstå.
Så fram med förslag, det kanske är andra som också vill hitta bra upplevelser? :)

Någon kryssning kanske? Tycker det verkar finnas så många kul som utgår från Stockholm i alla möjliga prisklasser och omfattningar.
 
Melodifestivalen går helt bort @Ramona hon tycker att det är bland det värsta som finns. ;) Men andra kan nog uppskatta det!

Kryssning åker hon ofta med sin särbo så det känns inte så roligt. :(

Spa är mitt saftycard så det blir det nog om jag inte kommer på något annat. :)
 
I slutet av mars går de en fin enmansteater på Åland. Mina två halv liv.
Handlar om att vara sjömanshustru. Jag har inte sett den, gick för några veckor sedan men fått otroligt bra respons. Med en övernattning. 😊
 
Något teaterbesök med middag innan?
Till min mamma gav vi ett besök på Chinateatern med middag på Berns asiatiska innan.
Det blev väldigt lyckat.
I slutet av mars går de en fin enmansteater på Åland. Mina två halv liv.
Handlar om att vara sjömanshustru. Jag har inte sett den, gick för några veckor sedan men fått otroligt bra respons. Med en övernattning. 😊
Tack! Jättebra förslag att kika närmare på!
 
teater + middag? Jag kommer ge det och googlade vad som visas inom det tidsperspektiv jag ville ha och hittade en som skulle passa (vill inte skriva vilken ifall någon skulle hitta hit eftersom det är en överraskning). Min back-up-idé var Wallmans show+middag, men tror att en i sällskapet inte hade uppskattat det som vi andra.
 
teater + middag? Jag kommer ge det och googlade vad som visas inom det tidsperspektiv jag ville ha och hittade en som skulle passa (vill inte skriva vilken ifall någon skulle hitta hit eftersom det är en överraskning). Min back-up-idé var Wallmans show+middag, men tror att en i sällskapet inte hade uppskattat det som vi andra.
Ja absolut! Jag lyckades bara inte hitta något som kändes rätt. Men det är absolut en bra present! Vilken teaterscen? Så kanske mina googleskills förbättras! :)
 
Ja absolut! Jag lyckades bara inte hitta något som kändes rätt. Men det är absolut en bra present! Vilken teaterscen? Så kanske mina googleskills förbättras! :)
Jag kollade evenemangskalendrar hos de stora biljettbolagen för då får man upp fler än bara en teater (och så dyker det upp lite andra evenemang som kan vara av intresse beroende på hur man ställer in filtrena), men jag tycker det är rätt knepigt att hitta teater och shower om man inte fått nys om dem från andra håll annars.
 
Ja absolut! Jag lyckades bara inte hitta något som kändes rätt. Men det är absolut en bra present! Vilken teaterscen? Så kanske mina googleskills förbättras! :)

Jag brukar leta på den här sajten när jag ska till Stockholm och är sugen att gå på teater: http://teaterstockholm.se/

Ett fint slott som ligger i närheten av Stockholm är Rånäs slott, en weekend där är ljuvligt! Går att ta sig med kommunalt hela vägen till slottet, tar dock en stund från stockholm central med några byten. https://www.ranasslott.se/weekend/weekendpaket
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 614
Relationer Borde kanske använda mitt anonyma nick men orkar inte byta :D Ni som vet vem jag är IRL behöver kanske inte ringa aftonbladet och tipsa...
Svar
11
· Visningar
3 218

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp