Upplägg för rådgivande??

Oliwen

Trådstartare
Hur förberedd bör man vara inför rådgivande bedömningen??
Får hem min nya stjärna,en 2årig hingst, i slutet av augusti och närmaste platsen för bedömningen är den 11 nov! Hinner man få hästen "färdig" på 2½månad???
Vill ju så klart va så bra förberedd som möjligt...
Han är van vid träns och är hanterad och löshoppad nån gång för länge sen...
Hade varit kul och visa men..
Hur skulle ni göra??
Ni som ska visa hur långt har ni kommit?? Och vad har ni för uppläg??

Sv: Upplägg för rådgivande??

Absolut hinner du förbereda er!

Vår skickades ner till personen som skulle både rida in honom och visa honom på rådgivande (proff. dressyrryttare) ungefär 1.5 månad innan visningen ägde rum.
Då hade vi visserligen löshoppat lite grann tidigare, men det var framförallt M som förberedde honom.
Han löshoppade honom 5-6 ggr hemma och de andra dagarna reds han och vilade. Var absolut inga problem. Dock var det en otroligt samarbetsvillig häst och han gjorde verkligen allt man bad honom om.

Visades i höstas med bra resultat och blev rådgiven att behållas och visas igen i år då. Han var bara två så de ville gärna se att han utvecklades lite till innan han gick bruks.

Så absolut att du hinner!!

Liknande trådar

Avel Min 2-åriga hingst ska visas på rådgivande bedömning i NWB i slutet på Augusti. I samband med det känner jag att det skulle vara...
Svar
2
· Visningar
1 213
Senast: sorbifolia
·
Relationer Jag har sedan ett år tillbaka träffat en man, han är ca 10 år äldre och han är egentligen mycket av det jag inte alls letade efter hos...
2 3
Svar
50
· Visningar
14 266
Senast: Mabuse
·
Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 346
Anläggning Har funderat på detta ganska länge nu och är less på att dividera med mig själv. Hoppas på flera tankar! Föreställ er att det fanns...
Svar
5
· Visningar
2 345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka