Uppklassning ur LC

S

soft_sensation

Kan man bli upklassad ut LC ?
I sånafall hur många poäng ?
Jag kan nämligen inte hitta de i TR! :D

Sv: Uppklassning ur LC

Jag letade efter det i helgen och det jag kunde hitta var att man är uppklassad från lokal tävling (och LB) vid 50 tagna poäng, har inte TR tillhands nu.

Okej de var typ så jag oxå läste :)

Hmmm jag fattar inte, jag var anmäld till en lokal tävling i somras med min ponny, eftersom han hade gått lite småknackigt det senaste så jag ville starta en liten lokal LC-LB bara.

Men enligt överdomaren så fick jag INTE det, vi var uppklassade ur lokal tävling sa hon, men vi har bara runt 15 poäng?

Kan det ha att göra med placering nationellt? För om inte det har betydelse, så är vi ju inte uppklassade ändå? :confused: Eller?

Jag skulle gärna vilja få klarhet i det här nu, eftersom han skulle behöva komma ut och hoppa lite lokalt bara, eftersom han sträckte ryggen i somras och har fått väldigt dåligt självförtroende på hinder nu.

Detta kanske kan hjälpa :)

Ponny får inga uppklassningspoäng för LC och LD.

För ponny är det poängen föregående år OCH nuvarande år som avgör.

När en ponny har fått 50 uppklassningspoäng får den inte starta på lokaltävling längre. Vid 20 poäng tagna på regionaltävling och högre är ponnyn uppklassad ur LD och LC. Vid 50 poäng tagna i LB eller högre är ponnyn uppklassad ur LB. Ponnyryttare som fyller högst 9 år blir inte uppklassad ur LB.

4-årig ponny blir inte uppklassad ur LC. 5-årig ponny blir inte uppklassad ur LB. B- ponny blir inte uppklassad ur LA. A-ponny blir aldrig uppklassad.

Ahh!

Fast då stämmer det ju inte att jag är uppklassad ur lokal!
ÖD hävdade att det hade med min nationella placering att göra... hmmm!

Jag har inte ens 20 poäng än så... fan, då är det ju lugnt! Då kan vi ju tävla lite mer innan jag är för gammal, om det är fritt fram för oss att starta lokalt också!

Alla säger olika... jag blir riktigt förvirrad. Men jag tycker att det vore konstigt egentligen om vi är uppklassade, vi har en del segrar i LB regionalt men bara en enda placering i nationell LA.

Det dumma är ju att man måste hålla koll på poängen själv också, för det som står på Ridsports hemsida stämmer VERKLIGEN inte! :mad:
Där står det t.o.m. att jag fått championatspoäng på storhäst, i en MSV-dressyrklass! Jag har ALDRIG tävlat dressyr på storhäst ens! :rofl:

Men sluta ljug, alla vet ju att du tävlar dressyr på storhäst! :rofl:
haha

jag har iallafall inte hört att man skulle vara uppklassad ur
lokal, bara för att man råkar ha en nationell placering, men
jag kan ju ha fel :p

Hehe ja just det, jag är egentligen ute och tävlar dressyr på en storhäst varje helg, MSV-klasser och allt! :D Men jag vill inte skryta med det liksom... :angel:;)

Detta kanske kan hjälpa :)

Vid 20 poäng tagna på regionaltävling och högre är ponnyn uppklassad ur LD och LC.

Var hittar du det i TR?
Jag har letat som en tok och kan inte hitta det. Jag har det för mig också, men jag kan som sagt inte hitta det i TR.

För många år sedan när jag tävlade ponny och hoppning blev man uppklassad ur LC när man hade tagit 10 poäng. Men det kan ju ha ändrats?!

är det inte typ 20 poäng som krävs för att vara uppklassad ur LD och LC. 50 poäng så är man uppklassad ur LB.. eller? inte helt 100 men nåt sånt!

har för mig att de är 40 poäng för att bli uppklassad ur LC

Liknande trådar

Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 323
Senast: hamilton1
·
Utrustning Om jag tolkar TR rätt så får man i princip använda vilket bett som helst i hoppningen, stämmer det? Är Bacher bett (det bettet som inte...
Svar
1
· Visningar
997
Senast: sweep
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 685
Senast: Sootie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 168
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka