Uppklassning häst

I

Idasagare

Vad gäller uppklassning för häst i hoppning?
Disk uppstod i klubben om detta. Jag har letat i TR men hittar bara för ponny och något vagt för häst.

Någon som kan hjälpa mej att hitta det i TR? eller vet vad som gäller?

Inte ponny nu alltså utan häst. :)

Sv: Uppklassning häst

Finns inget sådant för häst... RGB me Macinley kan hoppa lokal 0.90 om han vill... :D kul syn... d enda e ju att juniorer måste kvala för att komma upp i klasser när du kommer upp i 130

busungeN skrev:
Finns inget sådant för häst... RGB me Macinley kan hoppa lokal 0.90 om han vill... :D kul syn... d enda e ju att juniorer måste kvala för att komma upp i klasser när du kommer upp i 130
Tack då hade jag rätt för mej.
Hittade inget i TR heller men samtidigt vet jag att hittar man inte det så står det kanske någon annanstans. :angel:

busungeN skrev:

Nu skrev du fel, som junior måste man kvala till 130, sen behöver man inte kvala för att hoppa högre.

Klister skrev:
Nu skrev du fel, som junior måste man kvala till 130, sen behöver man inte kvala för att hoppa högre.
det finns även kval för att få starta elittävling osv, och det gäller för både juniorer och seniorer

Nu var jag tvungen att kolla i tr och du får lov att starta elittävling 130 utan att kvala, men om du ska rida högre klasser på elit så ska du har gjort två 130 med felfri grund.
Nationellt finns det inga sådana kvalregler för. Du behöver inte kvala för att hoppa 140 o 150 på nationell tävling.
Men hur många elittävlingar är det per år, och hur ofta åker man på en elittävling innan man känner sig någlunda stadig i 130?

Mom 375 Kvalificering för häst
För att få starta elittävling ska ekipaget under föregående eller innevarande år ha klarat minst två felfria ritter i grundomgång på nationell eller elittävling 1,30 hoppning eller högre.

Ryttare som under föregående eller innevarande år fått placeringar i 1,50 hoppning eller högre får alltid starta i Elittävling.

varför skulle man få starta 130 på elittävling utan att kvala, när man inte får rida elittävling öht utan att kvala???

jag tolkar det som att har man först kvalat till elittävling ett år och ridit två felfria grundomgångar, kan man starta elittävling även följande år utan att behöva kvala igen.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka