Uppklassad ponny på hästtävling?

Smuldaisy

Trådstartare
Har letat i TR men hittar inte svar på min fråga.....någon här som vet?

Om ett ponny ekipage är uppklassat från lokal tävling får detta ekipage då starta på en lokal tävling för häst? Gäller inte uppklassningen när man tävlar bland stora hästar med en ponny?

Enligt TR: Startar ett uppklassat ekipage på lokal tävling diskas det även om det upptäcks efteråt. Mer står inte.............

Sv: Uppklassad ponny på hästtävling?

Menar du att ponnyekipaget nu ska starta som hästekipage utan att det är ny ryttare eller att ryttaren fallit för åldersstrecket?

Samma ryttare och poängen är tagna förra året som junior, i år senior.

Ryttare under arton år får inte starta ponny på hästtävlingar. Därav spelar det ingen roll i fall ekipaget sen tidigare är uppklassat eftersom det inte längre är ett gällande ponnyekipage utan ett hästekipage.

Kan inte säga exakt men vet att det är olika poäng för att bli uppklassad i lokal tävling. Ex ponny 40p och stor häst 80p.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 372
Senast: hhere
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 869

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II