Upphittad telefon

Piek

Trådstartare
Jag har hittat en telefon som jag skulle vilja hitta ägaren till så han eller hon kan få tillbaka den. Men självklart är telefonen lösenordsskyddad och det finns ingenting i skalet heller som säger nått om vem ägaren är så hur gör man? Ska man ringa polisen och berättad att den är hittad?

Sv: Upphittad telefon

Lämna till polisen och lägg in en annons i eran lokala tidning/annonsblad att en telefon är hittad och inlämnad dit.

Håll den i närheten, när jag tappade min telefon ringde jag till den som en galning så fort jag upptäckte att den var borta. Då får man ibland kontakt med en snäll människa som kan berätta vart man ska åka för att få den tillbaka :)

Lämna in den till polisen på direkten. Det finns något som heter IMEI-nr, och är det en dyr telefon så har ägaren säkert stöldanmält den till polisen via det :). Så lämna in den så sköter dom resten.

Den kommer ändå inte gå att använda om IMEI har blivit stöldspärrat. Ganska fiffig funktion faktiskt :).

Är det en väldigt billig och gammal telefon kanske ägaren struntar i att stöldanmäla, men det går att leta rätt på ägaren, dom vill säkert gärna ha igen telen ändå. Ta ut simkortet, ring till operatören och fråga vilket telefonnummer som simkortet går till eller har gått till. Står en lång radda siffror på det (ICC), också en fiffig funktion :).

Senast ändrad:

Lämna in den på polisstationen, de kan ta reda på ägaren! Jag hittade en telefon en gång som var urladdad, men polisen kunde ta kontakt med operatören och fick tag i ägaren.

Liknande trådar

Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
994
Senast: Kirre
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·
Juridik & Ekonomi Jag har varit utan bil i en vecka nu. Säljaren skyller på allt möjligt. Att verkstan inte haft tid, att det dröjer med att få...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
9 751
Senast: hundtant
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 298

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka