Upphittad kattunge, hjälp!

G

Genesis

Är på jobbet nu (jobbar på ett hotell) och det är en liten kattunge här utanför som antagligen inte vet var den är. Den är jätteledsen och bara jamar!
Den har halsband på sig men det står inget telenummer eller namn i det. Jag tog in den förut, men då kom en hysterisk gäst och sa att hon var allergisk så jag kunde inte ha den här. Släppte ut den igen. Nu när jag gick ut och kollade igen var den borta, men jag hörde den jama. Vad gör man? Vem ringer man till egentligen?
Klarar inte av att lämna den där ute om den dyker upp igen, det är ju riktigt kallt ute nu med. Påkörd kan den ju bli också.
Usch, det gör ont i mitt hjärta :cry:

Sv: Upphittad kattunge, hjälp!

Är väl polisen du får ringa och fråga om nån har anmält den försvunnen?

Nu verkar den vara borte. Hittar den inte iaf. Kommer den tillbaka igen så får mamma komma och hämta den så länge.

När du slutar arbetet kan du väl leta efter den. Kolla om den är okej och verkar må bra. Någon äger ju den uppenbarligen men om den stryker omkring runt hotellet ett längre tag så skulle jag plocka upp den och ringa polisen och sätta ut efterlysningar.

Den kom tillbaka sen, så nu är han här inne hos mig så länge. Ska ta med honom hem när jag slutar sedan blir det till att ringa polisen och sätta ut efterlysningar. Men det verkar ju som om han har rymt, konstigt att släppa ut en sån liten ensam med halsband utan telenummer eller något. Får se om någon saknar honom!
Jag har ju redan en 15-årig hankatt hemma så det är nog inte så jättepoppis att komma hem med en bebis :D

Hoppas ägarna återfinns.
Jag tycker det är oansvarigt att släppa ut sin katt med bara halsband som lätt kan falla av. Om man verkligen är mån om att få veta vad som händer sin katt så öronmärker man den.

Liknande trådar

Övr. Katt Vet inte vad jag vill med tråden mer än att få ur mig allt... Alltså usch jag är så himla ledsen, det gör ont i hjärtat. En dag kom...
Svar
11
· Visningar
2 379
Senast: TinyWiny
·
Hundträning 5 år gammal riesenschnauzer, levt med katter hela sitt liv. Visar en del tough love, gillar t ex att bära katten, och kan puffa lite...
2
Svar
33
· Visningar
8 486
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Helt oväntat har jag blivit med katt, en alldeles underbar liten kille på ca 10 veckor (och 700 g vilket väl är ganska lite?), och jag...
2
Svar
26
· Visningar
4 679
Senast: Pazuzu
·
Övr. Katt Skrev här för ett tag sen om att vi hade en katt som ville flytta in hos oss. Vi annonserade ju efter ägaren, satte på katten halsband...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama