Uppgifter om ett avelsto (behöver hjälp)

Natacha

Trådstartare
Hej!
Jag har en uppgift i skolan där jag ska räkna foderstater till olika hästkategorier. Det jag ska skriva om är ett avelsto men kommer inte på rimliga uppgifter (ska hitta på en häst eftersom jag inte känner någon som har ett dräktigt sto) Skulle vara jättetacksam om någon kunde svara på lite uppgifter om erat dräktiga sto som jag kan skriva om. Det jag behöver veta är
Vikt, ras, ålder, uppstallning, hög eller lågdräktig, lätt/svårfödd, arbete (om den nu skulle ridas) osv

Tack på förhand :)
 
600 kg, SWB, 16 år, stall nattetid, stor hage 12 timmar/dygn, Seminerad 24 maj, lättfödd, arbetar inte.
 
600 kg, swb, 14 år, ute dygnet runt (lösdrift) i norra Sverige, seminerad 29 juni, normalfödd, rids inte förutom enstaka skogsturer.
 
450 kg, arab, 4 år, lösdrift, ska föla mitten av april, normalfödd, rids inte sedan två månader tillbaka.
 
400kg, 12 år, svensk ridponny, lösdrift, beräknad mitten av april, lättfödd när hon inte är dräktig eller digivande men svårfödd när hon är digivande, rids inte
350kg, 5 år, svensk ridponny, lösdrift, berkänad mitten av maj, normalfödd, rids inte
650kg, 17 år, halvlbod, lösdrift, beröknad 1 april, normalfödd, rids inte
 

Liknande trådar

Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 618
Senast: Trissa
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 507
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 366
Senast: LelleLilla
·
Övr. Barn Hej! Nu behöver jag verkligen er hjälp. Gossen går på särskola, åk 3. Har ganska grav ADHD och utvecklingsstörning. Vi har kontakter hit...
Svar
6
· Visningar
1 824
Senast: Girasol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp