Uppfödare i höghus?

Sv: Uppfödare i höghus?

Som flera andra skrivit så förstör ju valpar - och inte enbart genom kisseriet. De biter, välter saker, stojar. En kull småhundar är väl en sak men en kull bruksbebisar? Pust. Det känns som att ta på sig väldigt mycket onödigt jobb... Varför inte vänta om din bekant nu ändå skulle flytta till hus?

Men visst, går gör det väl.

*kl*
bara nyfiken: hur stort utrymme tycker ni man ska ha till en kull rottis-valpar? hur stor utomhusyta?

Det behövs inte en enormt stor yta, däremot stryktålig. :p

Inne kan de bo i ett rum. De behöver verkligen inte härja runt överallt. Ute har man dem i valphage, eller i alla fall inhägnat område så man har koll på dem. Så stort att alla kan röra sig obehindrat och springa/slåss/skita/sova/nosa/...usw

Vi har flera uppfödare bara på vår gata (i höghus) boxer, västgötaspets (tror jag), japanese chin, någon spanielsort, chihuahua är de raser jag kommer på just nu dessa är alltså uppfödare i skk med valpar då och då

Jag har tänkt på det där, att jag inte vill ha en valpkull (om det nu nånsin blir nån...) så länge jag bor i lägenhet. Dock inte pga storleken (bor visserligen i en trea, gamla lilla tvåan hade jag nog inte kommit på tanken, mest för min egen skull) utan pga utevistelsen. Å andra sidan går det ju att ta ut de på gräset iaf bara man ser till att få det gjort.

Jag skulle personligen inte köpa rottisvalp av uppfödare som bor i lghet. FÖr mig är det viktigt att de kan härja och fara som de vill och stärka upp leder och ligament från början, just eftersom rottisen ÄR en sjuk ras.

kl

Det var lite så jag tänkte, att de har möjlighet att komma ut, men att de ändå kanske inte gör det lika mycket som valpar i första våningen gör.
Man hoppas det går bra i alla fall...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka