Uppfödardilemma... *långt*

Sv: Uppfödardilemma... *långt*

Men varför inte ta in hundar, träna och sälja dem?

Som jag ser det så kan du välja de banorna du inte vill, minska ner hundantalet, kraven osv, eller öka din inkomst så att du på nåt sätt kan få mer pengar över till att meritera dina hundar.

Det finns ju 100 pedagogik-kurser att gå, de flesta instruktörer är skitdåliga på det ändå :smirk:

Jag bara gissar vem du är, är inte säker;)

//E
 
Sv: Uppfödardilemma... *långt*

Men varför inte ta in hundar, träna och sälja dem?
//E

Jodå, jag har funderat på det också:smirk: Jag är dock tveksam till att folk verkligen betalar för tränade hundar? Har kollat lite vad andra tränare fått för sina hundar och det har rört sig om runt 15000:- vilket verkligen inte är mycket om man har tränat hunden i X antal månader eller kanske ett år! Har någon andra (bättre) uppgifter på detta så skriv gärna!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 938
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 609
Senast: fixi
·
Övr. Hund Min hund har haft problem med magen nu sedan i maj, med perioder av diarré. Veterinären har tagit jättedyra blod- och avföringsprov som...
Svar
7
· Visningar
669
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp