Uppfödardilemma... *långt*

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Tian
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 1 858
Sv: Uppfödardilemma... *långt*

Men varför inte ta in hundar, träna och sälja dem?

Som jag ser det så kan du välja de banorna du inte vill, minska ner hundantalet, kraven osv, eller öka din inkomst så att du på nåt sätt kan få mer pengar över till att meritera dina hundar.

Det finns ju 100 pedagogik-kurser att gå, de flesta instruktörer är skitdåliga på det ändå :smirk:

Jag bara gissar vem du är, är inte säker;)

//E

Sv: Uppfödardilemma... *långt*

Men varför inte ta in hundar, träna och sälja dem?
//E

Jodå, jag har funderat på det också:smirk: Jag är dock tveksam till att folk verkligen betalar för tränade hundar? Har kollat lite vad andra tränare fått för sina hundar och det har rört sig om runt 15000:- vilket verkligen inte är mycket om man har tränat hunden i X antal månader eller kanske ett år! Har någon andra (bättre) uppgifter på detta så skriv gärna!

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 558
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 491
Senast: Otherside
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
748
Senast: Lillefrun
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 526
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Stora canvasburar
  • Kattbilder #10