Uppfinning - halskrage i stället för tratt

Sv: Uppfinning - halskrage i stället för tratt

Det tror jag på, väl värt att försöka.

Sådär gjorde jag med min hanne när han hade en drän i sidan. Orkade inte dra av tratten varje gång han skulle äta så jag gjorde en egen variant och den funkade bra på honom iaf. Nackdelen var att min var lättare att ta av än en tratt men det går säkert att lösa..

Haha vår katt är med på den sidan, "Rosemary". Funkade bättre än tratt men inte helt perfekt ändå.

Nämen, en sån hade vi nog behövt med vår kisse Felix (som tyvärr inte finns mer)... han hade också ett sår (allergi) i nacken som vi kämpade länge med. Tratten satt precis och skavde på det området så det funkade inte. Det som hjälpte bäst var faktiskt en liten fuskpolo till barn som jag sydde ihop så den blev som en liten polotröja. Den var ju mjuk och skavde inte och besvärade honom inte nämnvärt. Dock tröttnade han till slut och började ta av den.... *klia klia klia* Blod igen... man blev galen. Slutligen kom jag på att om man satte fast tratten i en sele istället för halsband så drog selen liksom tillbaka tratten istället och då skavde det inte på det området. Sen klippte vi ner den så det blev som en liten krage och vips så fick äntligen såret läka. I ett år....

Nåja, inte meningen att skriva en lång historia om det... men detta verkade ju riktigt bra ju! Rosemary var för övrigt en bedårande tös!

Ja det lät ju onekligen som Rosmarie (fick bli Rosemary på engelska :P). Även i hennes fall fick vi fästa tratten/skumgummigrejen bakom frambenen med hjälp av selens bakre rem, för såret satt längst ner i nacken. Diverse kläder hade hon också på sig, allt från "strump-polo" till jeansklänning :P Jeans var det bästa, då det höll såret luftigt och stod emot klorna bättre än vanligt tyg.

Jeans ja, varför tänkte vi aldrig på jeans? :D
Han hade däremot två andra tröjor också, men fuskpolon jag nämnde funkade bäst av kläderna.

Kan nog funka bra. man kan ju hoppas.Så länge den sitter kvar så;)

Min kisse går just nu med tratt efter kastrering, och i början backade hon hela tiden.Nu rör hon sig bättre, men är besvärad av att den trycker på öronen och jag tror den förstärker ljud oxå, för hon är mer "hoppig" med tratten. Hade varit skönt för henne att slippa tratten,eftersom den irriterar öronen, så man kan ju hoppas att detta är nåt som funkar!Kan man kanske skona nästa kisse från den fula, störiga struten:)

Kompisen hade en liknande till sin katt men den funkade sådär. Han lyckades till slut komma på ett sätt att slicka där han inte skulle och sen lyckades han finna ut hur man krånglade sig ur "kragen".
Men har man en katt som accepterar tratt i allmänhet så är det nog inga problem.
Borde inte vara så svårt att göra själv. Bara man tänkte på att inte ha skumgummi direkt mot pälsen. Kan tänka mig att det inte är så skönt för katten.

Orkade inte dra av tratten varje gång han skulle äta så jag gjorde en egen variant och den funkade bra på honom iaf. .

Våra katter klarade bra av att äta med tratten, den ena fångade tom en mus med tratten på:D

Stackars mus. Den måste ha trott att det var en alien. :D

ja:p och vilket liv det blev när katten rusade med sin fångst genom hela huset med den andra katten och hunden och mej hack i häl:rofl:

Vår lilla kissa hon fick en typ av uppblåsbar krage liknande den på bilden men hon lärde sig att sitta på rumpan med ryggen mot nåt å sen var det bara att hasa ner tills man nådde att slicka på magen iaf efter steriliseringen... så de blev inge toppenbetyg från mig på den... hade hellre haft tratt..:smirk:

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
661
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
842
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 913
Senast: Badger
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Julklappar 2024!
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur