Uppdragen pungkula!??

Arvid

Trådstartare
Någon som varit med på att en hane som haft båda kulorna på plats,helt plötsligt vid 1 års ålder drar upp den ena till ljumsken??:crazy:

Har varit till veterinär,eller rättare sakt 2 veterinärer,de har aldrig stött på detta tidigare :o

Kulan kan flyttas en hel del,dock inte hela vägen till pungen,så de tycker att vi ska ge honom lite tid innan vi tar ett beslut om kastrering,massera så ofta vi kan och hoppas på det bästa.. :grin:

Grabben är utställd 2 gånger som valp/unghund med kulorna på plats,lite tråkigt att inte kunna anmäla hunom till någon utställning nu när han växt på sig :devil:

Sv: Uppdragen pungkula!??

Inte vid ett års ålder, men den var väl... äldre än ett halvår i alla fall. Drog upp ena kulan när han gjorde illa ryggen om jag inte minns helt fel. Även där skulle det masseras osv, det gjorde att det blev bättre, men det slarvades en del med massagen så det blev aldrig "som det skulle" igen.

Sv: Uppdragen pungkula!??

Frågade på ett rasforum också när jag ändå var igång ;)
Där var det också en som råkat ut för en uppdragen kula efter att hunden blivit skadad :crazy:

Men vår hund har inte skadat sig,inte som vi sett eller märkt iallafall,det enda som hänt är att han råkade ut för en urinvägsinfektion för ett tag sedan,om det nu skulle kunna vara en anledning :confused:
Veterinärerna hade ju aldrig stött på detta problem så de hade inget konkret tips förutom massage.

Men har också fått tips om att akupunktur kanske ska kunna hjälpa,så nu ska här letas efter en sådan,förhoppningsvis finns det någon inte allt för långt bort!!

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 655
Hundhälsa Jag har postat på hundar ifokus, postar här med då jag vet att det finns mycket kunskap här också. Hej! Jag tänkte be om lite tips...
2
Svar
23
· Visningar
4 358
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Gaaah!!!! Blir galen (inombords) på min unghund (hane, 7 mån) ibland. Bor mitt i stan så måste alltid koppla och gå promenad när han ska...
Svar
10
· Visningar
7 270
Senast: cewe
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 200
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025