Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu kommer en DUM fråga på riktigt - du har inte provat med grusmineraler?
Lider med dig, mina nuvarande blev sådär med sina pelleterade med, så pass att jag på allvar övervägde att slamma upp skiten och spruta in i munnen..
Sen provade jag grusmineral, det har alla mina tidigare silat. Men se, grusmineraler i lucern klarade de inte av att sila. HA. (Sen kom nya silaget och nu är det ännu mer HA, för jag behöver inte ge mineral alls, halleluja)
Nej, men då kan man matvägra ! Hällde av misstag i grusmineraler i shettisens Happy Hoof för ett tag sedan. Kom på det innan jag blandat så jag jag tog en sked och öste bort mineralerna, fast pyttelite blev kvar ändå. När jag blandade ner det så kände minsann kräsen shettis att det var något "fel" på hennes mat...
Jag har funderat på en annan lösning för feta hästar,istället för den klassiska, om man använder de stora hagarna på vintern istället som man annars använder på sommaren så kan hästarna hela vintern ha dött gräs att knapra på, gör ju inte att de blir smällfeta men de håller magen igång och de får ströva och leta efter maten genom att gräva fram den under snön osv.
de har större yta att röra sig på och marken blir inte lika söndertrampad när det är väldigt stora marker.