Uppdrag Bantning! (Bantningstråd nr 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Uppdrag Bantning! (Bantningstråd nr 2)

Sen lite sötbilder!

Och lite "hullbilder":

Kontenta av allt:
Det är fasiken inte enkelt att fota ett stycke alltid-hungrig-liten-ponny som antingen rör på sig eller står med näsan på marken och leker dammsugare! :p

Får väl bidra med dagsfärsk bild, men det är nog (tycker jag?) ungefär som 'sist'. E försökte jag inte ens fota, det är ju bara päls, går ju inte se iaf..

Svårt få hungrig ponny stå still och bra när maten väntar, men..

Thumbnail.aspx

Thumbnail.aspx

Några bilder från igår när hästarna faktiskt står stilla ;) Inte fantastiska hullbilder men tycker man får en god överblick. Tycker han ser riktigt trevlig ut med tanke på den lilla motionen. Just nu står det stilla igen pga vädret och jag är på väg att bli sjuk/är sjuk.

26.jpg

25.jpg

31.jpg

30.jpg

Kl

Ja jag avslöjade väl lite när jag kallar henne gamlingen och tanten:D Så jodå hon är 22 år i år men det har hon inte fattat själv:devil:

Det är annars väldigt roligt att varken veterinärer, Et, hovis eller tränare kan gissa ens i närheten av rätt ålder. De har gissat 12-13 års åldern allihopa:D

I dag var ingen rolig ridning, snorhalt och trots brodden så slant det till några gånger så det blev en 40 min skrittrunda, trist.
Börjar längta efter våren men det är ju alldeles för tidigt:(

Elina:
Det börjar se bra ut på magen, eller det kanske är pälsen som luras? Ingen speciellt stor pålle va?

Det har hänt en hel del med magen. Det är ett rent helvete att rida nu! Sadeln glider bak stup i kvarten, så jag får hoppa av och dra fram hela tiden. Måste köpa en antiglidpadd, hoppas verkligen det funkar. Jag kommer nog behöva köpa ny sadel när han är färdigbantad, men innan dess känns det onödigt. Han har en bomlös, så det är ju inte superkatastrof även om det inte är den perfekta sadeln heller just nu.

Och särskilt stor är han ju inte :p 128 i mankhöjd. Iofs med korta ben, men det är ingen shire precis :angel:

Jag tycker mig se ganska mycket skillnad på hullet! Och själva hållningen verkar annorlunda, lite "lättare" på något vis :)
Bra jobbat :bow:

Det värmer att höra att andra också kan se skillnad. Man känner ju mest, och det man ser syns ju inte så bra på foton.
Han känns väldigt annorlunda när han går ner i vikt. Han blir en helt annan häst. :love: Vi invigde ridhuset igår, och ta mig katten, han kan till och med trava på volt!!! (Gick absolut inte innan) Mycket är väl iofs tack vare bra träning och det fantastiska träningsredskapet som kallas snö, men det mesta är att han faktiskt kan röra sig utan att ha en stor fet mage ivägen.

Kl

Ja jag avslöjade väl lite när jag kallar henne gamlingen och tanten:D Så jodå hon är 22 år i år men det har hon inte fattat själv:devil:

Det är annars väldigt roligt att varken veterinärer, Et, hovis eller tränare kan gissa ens i närheten av rätt ålder. De har gissat 12-13 års åldern allihopa:D

Roligt med en till gamling. :) Hon ser väldigt pigg och fin ut för sin ålder.
Har för mig att det var någon mer gamling i tråden.
Min häst är som Benjamin Buttons, han blir bara yngre och yngre. När jag började rida honom var han 17 och en snäll gammal farbror som lunkade på med vilken nybörjare som helst på ryggen. Idag är han 21 och en pigg, glad och stundtals busig och över:devil: liten häst. Han vet verkligen inte hur gammal han är. :p

Jo faktiskt tycker jag hon är finare nu än när hon var 8 :) Fick nyligen kontakt med en gammal ägare och fick en heldel kort från den tiden, knappt samma häst:o Färgen var väldigt stor skillnad på (mycket snyggare nu)men sen är hon ju något kraftigare nu då(mindre tilltalande kanske:angel:)

Och nu efter att sett de gamla bilderna förstår jag varför det står bruntigrerad i passet:D

Vad fin "hängbuksvinet":angel::angel: har blivit:bow:

Den ser ut som Mulle i snön:rofl:

Bra att unghästen sätter fart på den.

Bra jobbat:bow:

Idag var det Ponny-Plågeri på hög nivå, iaf om man frågar den lilla söta ponnin ;)

Det var visst lite mycket snö :angel:

Trinity ansåg att det var mycket snö i morse när jag red ut. Hon fick fnatt och hoppade ut ur vår uppkörda ridrunda (tillika pappas kära rådjurs vintergata :D) och befanns sig helt plötsligt i massor med snö. Det ramlade ner snö på hennes rygg från sidorna :p

*kl*

Ny i tråden så jag gör en kort presentation! Jag har ett sto på foder e: Irco Mena ue: fullblod på 17 år. Jag har haft henne sedan i höstas.

Hon har tidigare tävlat hoppning men är numera triangelmärkt. Hon har fått tre eller fyra föl, inte säker. Men hon är skittjock!! :D
Vi började bra i höstas med lååånga skritturer fyra dagar veckan i ca två månader men sedan skadade hon sig och fick vila. Hittade en sadel som låg ganska bra på henne men hon visade tecken på sadeltvång då jag var tvungen att dra åt sadelgjorden väldigt hårt för att den inte skulle åka runt. Väldigt rund över ryggen.. Hrm. Så nu kör vi barbacka istället. Jag tömkör henne även en hel del och hon jobbar på bra!

Lägger upp bilder så fort jag har tid och jag lovar att läsa igenom hela tråden och ge mig in i debatten så fort jag kan!

/ Emelie

Haha vilken syn när snön är högre än ponnyn! :D

Inga bilder på Casper från idag men såhär mkt snö har vi på sina håll:
1-9.jpg

Ska se om jag tar ut Casper imorn lite. Är egentligen sjuk, mår inte direkt bättre av ridturen idag :p men han kan ju få busa loss på ridbanan iaf!

KL

Nu har jag tänkt igen!
Var och köpte nya mineraler idag (samma märke, HippoGrow, men mindre förpackning. Det var olika värden, konstigt..). Kom då och tänka på det här med brister och tillskott..

Om en häst har haft mineralbrist en längre tid och man huxflux slänger på full giva mineraler, kan kroppen reagera fel då och kan det ge problem?
Brister på annat (dvs svält) är ju skadligt att bryta för fort, är det lika med mineraler?

Bara en allmän tanke, har inget med mig eller bantning att göra egentligen :p

Jag ser skillnad ;) Visserligen är det massa päls på förra årets bilder och så står de inte riktigt lika, men jag ser ändå en mer slimmad mage och att bogen har blivit lite "ingröpt" fram mot halsen :)

Det här har vi gjort en snabbis idag. Jag ville mest testa om det fungerade och det gjorde det :D

Så himla roligt det var och Trinity älskade det :love: :bump:

Jag håller på och luskar runt lite. Jag vet att det ska finnas medar att köpa som man kan sätta dit på en rockard för 500:-. Jag vill bara kolla så de passar till min rockard och inte bara till deras modell. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 784
Senast: Ninnurur
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 566
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 800
Senast: Anonymisten
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka