Här är det återigen mark arbete som gäller för mesta del. Tog en tömkörningslektion i helgen- RIKTIGT bra tränare vi hade ute, men gud vad svårt
fick dock till moment som blev riktigt bra, men styrkan saknas och balansen hos Donna. Vi har varit hos Kiropraktor som jobbar med Florian Kliniken runt här vi bor och fick besked att MAX rida 2 gånger i veckan, så har jobbat avsuttit sen dess, förutom en skritt tur i skogen. Vilket jag kan säga va med skräckblandat förtjusning från min sida efter min avsittning för en månad sen.
Tränaren sa även att om jag bara hade kört på och ridit massor så hade Donna varit trasig, så jag har gjort helt rätt som tagit det extremt långsamt och bygger upp henne sakta men säkert i takt med hovarna tar sig och ryggen. Blir återbesök till kiro om 6-8 veckor efter första besöket, men tränaren tyckte att det va en ENORM skillnad sen hon såg Donna för första gången, båda utseende i ryggen mm till hur hon rör sig.
Jag har ju känt mig lite fånig ibland och tror många andra inte hade kunnat hålla sig för att rida, men för min del får det tar den tiden den tar. Donna är underbar att hålla på med från marken, så älskar den hästen
Planen har varit att ta lite hjälp med ute ritt, men Donna vägrade bli infångad av någon annan en matte i hagen, kastade sig rätt bakåt även om dom försökte med mat i hink etc. Medans till matte kommer hon fram och kan lugnt lägga grimma på henne och klia. Så man har en känslig enmanshäst, vilket inte alls är mig emot. Är så glad att ha hennes förtroende, för ibland kan jag känna mig kass
Har även fått lite gnägg ibland när jag är vid hennes hage
eller kommer fram och skall klias när matte fixar med vattnet.
Så nu har jag klickat hem ett par nya lädertömmar, hade ett par billigare variant sedan innan, men dessa va trasiga och efter att testa lädertömmarna, så kändes det som vi behöver det