Guldponnyn har varit på dressyrträning idag igen
https://www.instagram.com/p/CfEH1syspuU/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/p/CfEH1syspuU/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har fått både djup- och stötvågsbehandling på mig själv, och det kan ta några dagar innan kroppen känns helt fine igen. Detsamma med kiropraktiska manipulationer. Nu fick hon ju också behandling väldigt länge och verkar ha fått mycket lossat, det i sig gör säkerligen att kroppen känns "ovan".Har inte träffat Goldie på hela helgen.
Känns konstigt men behövde verkligen komma bort
Hon kändes konstig när jag tömkörde i onsdags och tyckte hon vred mer bak än hon någonsin gjort. Började tjuta o kände som behandlingen veterinären gjort inte alls va bra. Försökt lugna mig o ge henne tid nu i helgen så får se hur hon rör sig idag. (jag är ganska orolig av mig)
"Nya" sadeln har posten lyckats skicka fel tre gånger men den borde vara här denna vecka iaf
Insåg även att veterinären skrivit "böjprov UA" på kvittot men han gjorde inget böjprov......
När min ET behandlade B så sa hon att det inte är ovanligt att hästarna kan vara möra i upp till en vecka efter behandlingen om det är stora låsningar och spänningar man släppt och mycket riktigt så var B ganska mör i några dagar efter. Man såg helt klart en förbättring efter behandlingen men man såg samtidigt att hon var lite mör. Min ET tog det ändå rätt lugnt och vi höll på i kanske 1-1,5 timme sammanlagt inkl rörelsekontroll. Precis som @Andromedae skriver så sa även min ET att det är bättre att behandla lite och ofta än att försöka fixa allt på en enda lång behandling. B ska få behandling nr 2 under veckan när ETn har tid.Har inte träffat Goldie på hela helgen.
Känns konstigt men behövde verkligen komma bort
Hon kändes konstig när jag tömkörde i onsdags och tyckte hon vred mer bak än hon någonsin gjort. Började tjuta o kände som behandlingen veterinären gjort inte alls va bra. Försökt lugna mig o ge henne tid nu i helgen så får se hur hon rör sig idag. (jag är ganska orolig av mig)
"Nya" sadeln har posten lyckats skicka fel tre gånger men den borde vara här denna vecka iaf
Insåg även att veterinären skrivit "böjprov UA" på kvittot men han gjorde inget böjprov......
Ja stallägaren sa idag att hon varit väldigt pigg i helgen och gått om henne när hon lett henne så det var förhoppningsvis bara träningsvärk.Jag har fått både djup- och stötvågsbehandling på mig själv, och det kan ta några dagar innan kroppen känns helt fine igen. Detsamma med kiropraktiska manipulationer. Nu fick hon ju också behandling väldigt länge och verkar ha fått mycket lossat, det i sig gör säkerligen att kroppen känns "ovan".
Så andas lite. Det ordnar sig.
Sedan kan det ju vara läge att fundera på om du vill åka till just den veterinären igen. För jag måste hålla med om att det låter som att den försökte köra igenom väldigt mycket (min erfarenhet är snarare att man behandlar mindre och ofta än mycket.).
När min ET behandlade B så sa hon att det inte är ovanligt att hästarna kan vara möra i upp till en vecka efter behandlingen om det är stora låsningar och spänningar man släppt och mycket riktigt så var B ganska mör i några dagar efter. Man såg helt klart en förbättring efter behandlingen men man såg samtidigt att hon var lite mör. Min ET tog det ändå rätt lugnt och vi höll på i kanske 1-1,5 timme sammanlagt inkl rörelsekontroll. Precis som @Andromedae skriver så sa även min ET att det är bättre att behandla lite och ofta än att försöka fixa allt på en enda lång behandling. B ska få behandling nr 2 under veckan när ETn har tid.
Du har ingen person i din omgivning som du litar på, som kan rekommendera en veterinär med gott rykte?Ja stallägaren sa idag att hon varit väldigt pigg i helgen och gått om henne när hon lett henne så det var förhoppningsvis bara träningsvärk.
Jo det är klart jag funderar på det. Jag flyttade hit i December och har dålig koll på veterinärer. Nu är denna legitimerad (såklart) och fick bara bra uppfattningar om honom. De är även väldigt svåra att få tag i och även tider på klinik och då ska jag hyra släp och även försöka få med nån lasthjälp.
Ja jag borde kanske sagt ifrån? Jag tycker det är svårt..
Det är som tråden om hovar och understrukna trakter där godkänd hovslagare verkar och skor fel. Då ska man som ägare kunna se det och byta hovslagare.
Det enda jag kan göra nu när jag flyttat är att se till att veterinären är legitimerad, de inte står nått skumt om hen när man googlar, rekomendationer. Sen hoppas jag man kan lita på deras bedömning.
Man gör ju så gott man kanJa stallägaren sa idag att hon varit väldigt pigg i helgen och gått om henne när hon lett henne så det var förhoppningsvis bara träningsvärk.
Jo det är klart jag funderar på det. Jag flyttade hit i December och har dålig koll på veterinärer. Nu är denna legitimerad (såklart) och fick bara bra uppfattningar om honom. De är även väldigt svåra att få tag i och även tider på klinik och då ska jag hyra släp och även försöka få med nån lasthjälp.
Ja jag borde kanske sagt ifrån? Jag tycker det är svårt..
Det är som tråden om hovar och understrukna trakter där godkänd hovslagare verkar och skor fel. Då ska man som ägare kunna se det och byta hovslagare.
Det enda jag kan göra nu när jag flyttat är att se till att veterinären är legitimerad, de inte står nått skumt om hen när man googlar, rekomendationer. Sen hoppas jag man kan lita på deras bedömning.
Har inte bott här så länge för att lära känna någon på det sättet.Du har ingen person i din omgivning som du litar på, som kan rekommendera en veterinär med gott rykte?
Man gör ju så gott man kan
Det är svårt att säga så mycket där i stunden, men känner man sig osäker i efterhand så kan man iaf sätta den på sin lista på folk man helst inte anlitar igen.
Då har du börjat registretJa precis! jag har redan tre där