Nu har min lilla bruna tant fått somna in - lugnt och fint i bilen, då veterinären följde min önskan om det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
❤ Beklagar förlusten ❤Nu har min lilla bruna tant fått somna in - lugnt och fint i bilen, då veterinären följde min önskan om det
Visa bifogad fil 56685
Beklagar!Nu har min lilla bruna tant fått somna in - lugnt och fint i bilen, då veterinären följde min önskan om det
Visa bifogad fil 56685
BeklagarNu har min lilla bruna tant fått somna in - lugnt och fint i bilen, då veterinären följde min önskan om det
Visa bifogad fil 56685
Håller tummarnaImorgon blir det besök hos lokala veterinären för att ta nya blodprov. Humla beter sig fortfarande som att hon mår helt bra, så hoppas på goda nyheter på blodvärdena med
Tack! Är så jäkla nervösHåller tummarna
Vilken tur ni hade ändå, mormor och morfar hade en Irländsk setter som klev i ett jordgetingbo och blev stucken över hela kroppen. Efter dess drog han i panik så fort han såg eller hörde ett bi, en geting eller humla. Blev helt blockerad mentalt.Vi gick rakt in i ett jordgetingbo under kvällspromenaden jag fick tre stick, sambon två men hunden verkar ha klarat sig hoppas vi. Förhoppningsvis blev de lite förvirrade av pälsen och nådde inte riktigt in.
Jag såg att Daisy stannade och snurrade runt och slog med tassen mot något som föll ner på marken. Kände i samma sekund hur det stack på armen. Skrek till sambon att springa och sen kubbade vi allt vi hade hundra meter. Det satt kvar en i pälsen som husse slet loss.
Det var ungefär en timma sedan så om hon verkligen blev stucken och eventuellt skulle vara allergisk borde hon väl "reagerat" vid det här laget?
Jag gav alla koppel till min kompis men hon är virrig och rädd för stora hundar (den som attackerade) och tappade kontrollen och lyckades på något vis tappa båda mina hundar när jag skulle ingripa. Svårt att agera korrekt när man är fler om det hela och något brister i kedjan.Ja, jag förstår att det hände snabbt. Men ni var ju tre stycken, med tre mindre hundar? Skulle det ske någon mer gång kan ju någon ta över alla koppel medan en eller två försöker mota bort den främmande hunden.
En avhyvling är inte "småprat". Hursom, lätt att vara efterklok, finns ju också spray som tipsats om i annat inlägg som kan vara bra att ha med sig i fickan! Får man bara passa så man inte råkar spraya på sin egen hund om de hinner ryka ihop.
Ja vi hade supertur, jag tror inte hon blev stucken alls. Hon gnagde lite på en tass på vägen hem, men var sen inte alls irriterad alls. Våra bett kliar fortfarande något djävulskt, såhär flera dagar i efterhand.Vilken tur ni hade ändå, mormor och morfar hade en Irländsk setter som klev i ett jordgetingbo och blev stucken över hela kroppen. Efter dess drog han i panik så fort han såg eller hörde ett bi, en geting eller humla. Blev helt blockerad mentalt.
Jag beklagar din förlustNu har min lilla bruna tant fått somna in - lugnt och fint i bilen, då veterinären följde min önskan om det
Visa bifogad fil 56685
Åh nej Hoppas det löser sig!En annan fick åka in akut till Strömsholm denna söndag med Fenna, hon är fruktansvärt smärtpåverkad och jag känner spontant att mitt hjärta går i tusen bitar för denna soppa verkar aldrig ta slut.