Uppdateringstråd 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har Harry kommit på att det är rätt trevligt att sitta på den isolerade bädden när jag mockar så slipper man bli kall om tassar och rumpa 😊
20231114_161348.webp

Idag fick Spock jobba igen, vi åkte ut för att få tag i en tacka de hade försökt få tag på igår utan hund. Inte förrymd men i behov av lite omvårdnad men inte så sugen på det...
Först försöktes med pelletshink men fåren nobbade den och ville inte in, typ fem-tio minuter så hade Spock fått in dom. Han fick sig tyvärr en smäll, ena tackan har tyvärr som vana att stånga hund och det gjorde den trots att Spock gav den både tid och utrymme. Jag hoppas att Spock hann parera undan lite men det var svårt att se, han var dock obrydd och den fick sig en åthutning. Sen när de var inne så fick Spock stå och hålla utgången då det inte fanns vare sig dörr eller grind medans den tacka som behövde kollas på pysslades om.
Ovärderligt med vallhund, jag vet inte hur länge de hade försökt igår innan de gav upp men vill fåren inte så är det ju himla svårt på egen hand.

Förtjänt av lite soffhäng ❤️
20231109_181250.jpg

Nu är FCI igång och ska förenkla IGP igen. Snart kommer IGP titlarna betyda lika mycket som rallylydnad för bruksraserna och hundarna kommer bli sämre.
Förstår inte varför folk är så rädda för svårighet i sporten och belastning av hundarna. Hur ska man annars utvärdera aveln ordentligt ?

Ser bara en framtid med sämre hundar av detta

Efter att ha läst här om ultraljudstandborste i somras var jag tvungen att köpa en och den var värd priset. Väldigt mkt effektivare än att borsta tänderna på vanligt sätt. Jag har använt ultraljudstandborsten mkt mindre än när jag borstade tänderna på vanligt sätt och det har ändå gett bättre resultat. Innan jag började hade Fred ganska gula tänder och lite tandsten, inte katastrofdåligt men tänderna kunde helt klart varit bättre. Så här såg han ut i mitten av augusti:
DSC_3964 - kopia.webp
Så här ser han ut nu, inte helt bra än men väldigt mkt bättre! Och då har jag slarvat hela oktober.
401503440_7150548724995304_5281106875010998603_n.jpg

Nu är FCI igång och ska förenkla IGP igen. Snart kommer IGP titlarna betyda lika mycket som rallylydnad för bruksraserna och hundarna kommer bli sämre.
Förstår inte varför folk är så rädda för svårighet i sporten och belastning av hundarna. Hur ska man annars utvärdera aveln ordentligt ?

Ser bara en framtid med sämre hundar av detta

Inte råkar du ha en länk där man kan läsa mer? Jag är banne mig proffsgooglare, men när det gäller tävlings- och provregler för hund hamnar jag inte sällan vilse…

Första kliniken borde stå för självrisken!
Dom påstår att dom inte gjort något så tror inte att något kommer betalas av dom. Är bara glad att han är lagad dom fixade ju även emaljen som var försvagad också. Den gula fläcken fanns ju där innan första kliniken men inte någon faktiskt skada. Tror dom har råkat komma åt den svaga emaljen och skadat den eftersom att den var dålig så tålde den inte så mkt antar jag.

Efter att ha läst här om ultraljudstandborste i somras var jag tvungen att köpa en och den var värd priset. Väldigt mkt effektivare än att borsta tänderna på vanligt sätt. Jag har använt ultraljudstandborsten mkt mindre än när jag borstade tänderna på vanligt sätt och det har ändå gett bättre resultat. Innan jag började hade Fred ganska gula tänder och lite tandsten, inte katastrofdåligt men tänderna kunde helt klart varit bättre. Så här såg han ut i mitten av augusti:
Visa bifogad fil 132046Så här ser han ut nu, inte helt bra än men väldigt mkt bättre! Och då har jag slarvat hela oktober.
401503440_7150548724995304_5281106875010998603_n.jpg

Vilket märke har du? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Avstå jobbresor
  • Adventskalendertråden 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar