Uppdateringstråd 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev två tänder som drogs ut och vi skall tillbaka och dra ut en till senare då det inte fanns tid till det igår. Han hade tydligen en ful tandfraktur med bitar borta från tanden också. Jag kan inte komma på när det skulle ha kunnat ske och jag har inte sett något själv, känner mig så dum. Får hoppas att han inte haft så ont stackarn.
Han var lite ömklig igår men idag är det bra och han är himla nöjd över att husse är sjuk så de kan snarka ihop :love:

På tal om MH så har det inte kommit nån löp än… hanen tycker att hon luktar gott, men jag hoppas att han bara är ute i goood tid (precis som i våras). 🙏

Gry är perfekt, hon håller sig i närheten när hon är lös, inte intresserad av andra hundar eller människor och kommer när man ropar. Gick en runda nu och kan även skicka ut henne för att reviera över den stora gräsplanen här ute!

Är överexalterad över valpen 🥰 Går och tänker på det hela tiden men måste nog fråga rakt ut om det är klart att en blir min.

Åkte till hundrastgårdem nu på morgonen efter jobbet med gänget och mötte upp med dettas bästis storpudeln. De har fått springa av sig ordentligt nu och jag tränade lite grann med dom också.
Har krypit ner i soffan nu och ska försöka sova en stund. Spock den lilla gosisen har krypit ihop vid knävecken med huvudet på mitt ben. Han är så otroligt kelen och jag är så glad att jag har honom, hans närhet gör det lättare att släppa ledsna tankar ❤.

Spock
20220909_110918.jpg

Hur är det vid MH — behöver man utskrivet medlemsbevis eller kan man visa på mobilen? (blir knäpp på den semidigitala världen där man får bekräftelser online men ibland måste skriva ut själv för att det ska räknas…)

Hur är det vid MH — behöver man utskrivet medlemsbevis eller kan man visa på mobilen? (blir knäpp på den semidigitala världen där man får bekräftelser online men ibland måste skriva ut själv för att det ska räknas…)
Brukar gå bra att visa i telefonen vad jag vet.

Går säkert bra att visa digitalt, sen bytet av hemsida/medlemssystemet finns inte medlemskorten att skriva ut längre.
Tänk på att mottagningen på vissa klubbar kan va kass så logga in innan och ta en skärmdump för säkerhetsskull!

Jag sitter hemma med världens ångest nu. Roxy blev skrämd för nåt och stack i panik när vi gick i skogen (jag behöver inga bannor om att hon var lös, jag har normalt pli på henne och hon går på stigen med mig). Hon satt hemma och väntade på mig utanför dörren när jag kom tillbaka hem, gissningsvis ca 15 min efter henne. Hon är i sitt första löp, jag gissar i höglöp nu. Har sån fruktansvärd ångest över att hon kan ha parat sig med nån när jag inte såg... Jag mötte ingen på vägen men man vet ju aldrig vad hon stött på :nailbiting: Usch, ska man åka in för abortspruta eller är det att överdriva? :crazy: Så fruktansvärt puckat av mig att ha henne lös när hon löper (och inte riktigt är sig själv)!

Har en mycket trött och nöjd liten unghund här efter dagens lek med lurcher. Lily tyckte att lurcher var lite stor och läskig förra veckan när vi träffades, men det var tydligt att hon avslutat med positiva känslor för herrejösses så glad hon blev av att få se sin lurchervän igen :rofl:

Efter en ganska lång promenad så var det dags för dem att leka. Lurcher ville jättegärna leka, men Lily var lite blyg i början. Sedan drog vi fram leksak som lurcher fick leka med och då blev det fart även på Lily! Efter bara några meters spring bestämde sig Lily för att stanna upp, göra en lekinvit och fara iväg igen och hej vad snabbt det gick! De båda var nog ungefär lika snabba och det var jättehäftigt att se dem sida vid sida.

Sedan fintade Lily bort lurcher, sprang till mig, viftade som en tok på svansen, skakade lite på sig och var sedan jätteglad, ungefär som "Titta, sååååg du vad modig jag var nu?!" och sedan gick hon tillbaka till sin nya vän.

På vägen hem gick Lily och småduttade på lurchervännen ibland, uppenbart nöjd med att gå nära och umgås. Förhoppningsvis ses vi nästa fredag igen. Jag hoppas verkligen det.

Och justja. Ny kamera testad också. Det är salukifart på den :D Skitsnabb! Nu återstår bara "problemet" att jag inte har minneskortläsare till den och så behöver jag köpa nytt minneskort... Den går inte på samma typ som min förra och det gamla i rätt format jag hittade här hemma är både litet och låååångsamt. Duger absolut till en början, men kommer inte fungera på lure coursing eller om man ska fotografera mer intensivt. Hoppas på bra mellandagsrea sedan...

Jag sitter hemma med världens ångest nu. Roxy blev skrämd för nåt och stack i panik när vi gick i skogen (jag behöver inga bannor om att hon var lös, jag har normalt pli på henne och hon går på stigen med mig). Hon satt hemma och väntade på mig utanför dörren när jag kom tillbaka hem, gissningsvis ca 15 min efter henne. Hon är i sitt första löp, jag gissar i höglöp nu. Har sån fruktansvärd ångest över att hon kan ha parat sig med nån när jag inte såg... Jag mötte ingen på vägen men man vet ju aldrig vad hon stött på :nailbiting: Usch, ska man åka in för abortspruta eller är det att överdriva? :crazy: Så fruktansvärt puckat av mig att ha henne lös när hon löper (och inte riktigt är sig själv)!
Med tanke på att hon blev skrämd och verkar ha rusat rakt hem så låter det ju osannolikt att hon skulle varken haft tanke på eller tid till att para sig med någon. Hade det varit min hund hade jag inte åkt in för abortspruta, men absolut hållit extra koll sedan och åkt till veterinär för att undersöka eventuell dräktighet om det fanns tecken på det sedan.

Med tanke på att hon blev skrämd och verkar ha rusat rakt hem så låter det ju osannolikt att hon skulle varken haft tanke på eller tid till att para sig med någon. Hade det varit min hund hade jag inte åkt in för abortspruta, men absolut hållit extra koll sedan och åkt till veterinär för att undersöka eventuell dräktighet om det fanns tecken på det sedan.
Ja, det enda är ju att det här är första löpet, så det kommer vara lite svårt för mig att jämföra med ev skendräktighet eller liknande symtom... Men är med på hur du tänker och tänkte själv så först, men sen började huvudet spinna...

Ja, det enda är ju att det här är första löpet, så det kommer vara lite svårt för mig att jämföra med ev skendräktighet eller liknande symtom... Men är med på hur du tänker och tänkte själv så först, men sen började huvudet spinna...
Jag skulle gissa att du kan vara lugn, men det skadar såklart inte att rådfråga veterinär på måndag om du känner dig osäker. Gissar att det är lättare att få tag på en veterinär för sådan fråga på måndag jämfört med under helgen :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jahapp, så var det tydligen dags igen för en ny omgång av 'Någon Däruppe har tråkigt och bestämmer sig för att se hur mycket elände man...
Svar
11
· Visningar
2 024

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka