Uppdateringstråd 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klev i en spya i morse, bra start på dagen...
Vovve har hostat/kväljts lite mer än vad som känns vanligt och när jag nu tänker tillbaka eventuellt kräkts lite oftare också. Svårt när de är flera men i natt vet jag säkert att det var han för han sov själv med oss. Är ju troligt att det är han de andra gångerna också. Var gräs i kräkset, och det var typ foderkulor som kom upp.
Ska till vet. på tisdag och dra ut en tand så får prata med dom då. Han är pigg och busig som vanligt, äter och dricker som vanligt.
Jag tänkte först kennelhosta men han har ju inte lämnat gården på typ 1 månad. Ingen annan låter lika. Och det är nog mer kvälj/krax än hosta, tror jag.
Jag skulle ringa redan nu, det är inte bra att söva en hund som är sjuk. Bättre att boka om tills han är frisk, och eventuellt göra om tiden på tisdag till en utredningstid om du inte får bukt på problemet själv med skonkost.

Jag skulle ringa redan nu, det är inte bra att söva en hund som är sjuk. Bättre att boka om tills han är frisk, och eventuellt göra om tiden på tisdag till en utredningstid om du inte får bukt på problemet själv med skonkost.
Behöver han skonkost? Hade inte tänkt på det. Han är sig själv förutom att han kväljs. Menar du skonkost som i att typ koka ris och fisk åt honom eller sån man köper på djuraffären/kliniken?
Då ringer jag dom nu. Jag förstår också att det inte är bra att söva om han är dålig men eftersom det är svårt att komma fram på telefon och inte akut tänkte jag att man kunde ta det på plats men det är kanske bättre att förvarna förstås.

Uppdaterar mig själv :-) Vi ska höras på måndag om han fortfarande kväljs då men så länge han inte har feber, äter, kissar, bajsar och är pigg som vanligt så var det inget hinder troligast. De kan också undersöka honom mer på tisdag om det fortfarande pågår då. Så nu får jag väl sluta noja ett tag då. Hans syster fick nyligen somna in pga en stor tumör i svalget som upptäcktes vid sövning så det är ju såklart att jag toknojjar över sånt.
Skönt att jag kom fram direkt!

Behöver han skonkost? Hade inte tänkt på det. Han är sig själv förutom att han kväljs. Menar du skonkost som i att typ koka ris och fisk åt honom eller sån man köper på djuraffären/kliniken?
Då ringer jag dom nu. Jag förstår också att det inte är bra att söva om han är dålig men eftersom det är svårt att komma fram på telefon och inte akut tänkte jag att man kunde ta det på plats men det är kanske bättre att förvarna förstås.
Om han kräks skulle jag ge skonkost. Spelar ingen roll om du kokar själv eller köper färdig.
Men om det är mer problem med att svälja eller hosta så hjälper det ju inte.
Lite svårt att avgöra vad det är när skriver att han kväljs.
Det är inte kennelhosta då? Dvs att han hostar/frustar som sen avslutas med en kväljning?

Om han kräks skulle jag ge skonkost. Spelar ingen roll om du kokar själv eller köper färdig.
Men om det är mer problem med att svälja eller hosta så hjälper det ju inte.
Lite svårt att avgöra vad det här är nu skriver att han kväljs.
Det är inte kennelhosta då? Dvs att han hostar/frustar som sen avslutas med en kväljning?
Jag upplever det inte som hosta, utan han tjöjs/kväljs. Svårt att beskriva i text förstås! Mamma tyckte det kom mer när han blev stressad/upp i varv men som i morse var han ju lugn, travade ner för trappen, fick mat och sen kom han till mig och då kväljdes han lite, men inget kräks, utan bara de där ljudet.. Men han sov ensam i sovrummet med oss i natt så det är bara han som kan ha spytt där iaf. Maken säger att det var såhär i onsdags också (inte att han spyr, utan kväljs) och jag vet att jag tänkte på det när jag jobbade hemifrån i tisdags också att han kväljdes lite.
Jag tänkte på kennelhosta först men tyckte inkubationstiden var för kort när vi googlade, sist vi var utanför hemmet var ju Svenstavik första helgen i augusti. Bor på landet och träffar inga andra! Men de kanske kan få det ändå? Men tycker inte att han hostar riktigt ut mer som att han kväljs men inget kommer upp.
Tack för att du kommer råd, förstår att det är svårt på buke :love:

Jag upplever det inte som hosta, utan han tjöjs/kväljs. Svårt att beskriva i text förstås! Mamma tyckte det kom mer när han blev stressad/upp i varv men som i morse var han ju lugn, travade ner för trappen, fick mat och sen kom han till mig och då kväljdes han lite, men inget kräks, utan bara de där ljudet.. Men han sov ensam i sovrummet med oss i natt så det är bara han som kan ha spytt där iaf. Maken säger att det var såhär i onsdags också (inte att han spyr, utan kväljs) och jag vet att jag tänkte på det när jag jobbade hemifrån i tisdags också att han kväljdes lite.
Jag tänkte på kennelhosta först men tyckte inkubationstiden var för kort när vi googlade, sist vi var utanför hemmet var ju Svenstavik första helgen i augusti. Bor på landet och träffar inga andra! Men de kanske kan få det ändå? Men tycker inte att han hostar riktigt ut mer som att han kväljs men inget kommer upp.
Tack för att du kommer råd, förstår att det är svårt på buke :love:
Vid kennelhosta så hostar dom ju först innan kväljningen, och de brukar hosta rejält så det är svårt att missa.
Kan något ha fastnat i svalget/bakom mjuka gommen? När han ska sövas kan du be veterinär och sköterska att titta extra noga i svalget och bakom mjuka gommen så att inget fastnat där så som ett grässtrå eller bit av råhudstugg 😊

Är så sjukt sugen på en valp till nu. Blev tvungna att tacka nej till valp vi blev erbjuda i våras pga visst inte hur det skulle bli med min skola och sambons jobb, men nu vet vi hur det ser ut framöver och jag blir genast valpsjuk. Ibland oroar jag mig lite för att jag inte skulle få fortsatt tillgång till får som jag har haft innan och om jag borde överväga annan ras, men vetefan vad man ska ha förutom BC. Malle är ju lockande men känns rätt skarpt i jämförelse med BC. Kommer nog inte att apportera så känns dumt att kika på retriver. :( Rasval känns så himla svårt.

Vill hålla på med lydnad, bruks och drag (vallning om det är en BC såklart för det är så himla intressant, enda oron är tillgång på får...)

Nu har det gått några dagar sen vi var hos veterinären med Ebrahs skada, och nu ikväll började hon försiktigt trava lite igen. Skrittat har hon gjort i någon dag nu, men så fort hon ökat tempot lite har det blivit någon trebent (snabb!) galopp istället. Nu travade hon, och det tillräckligt ordentligt för att jag ska tro att någon som inte känner till hennes skada lätt skulle kunna missa den lilla rörelsestörning hon har.

Hon har också försökt leka med pinnar ute, försökt busa igång Lily och när jag efter kvällsrastningen tog av kopplen i hallen så rusade hon ut i vardagsrummet och ville ha kapplöpning :nailbiting: (vilket jag såklart avbröt, till hennes stora besvikelse).

Imorgon ska jag försöka att åter igen ge mig ut och bara sitta på någon gräsmatta ett tag och låta henne iaktta omvärlden, ska också försöka klura ut tricks och liknande som går att träna utan att hon behöver belasta bakbenet.

Men ja, det känns som om det går åt rätt håll med allt :)

Milou var suverän på freestyle kursen idag! Så otroligt, otrolig duktig och på den timmen vi tränade hann vi sätta både sånt vi påbörjat och har någon sorts grund i och helt nytt som jag inte ens tänkt att vi skulle göra.

Fick dock backa med en ny sak när vi blev lite pushade att prova ännu en grej, inget ont om det för det låter kul,vi har bara för mycket nytt redan just nu där vi båda måste vara fokuserade på just det vi gör och att det blev klurigt för att olika saker mixades ihop och Milou blev gnällig och frustrerad. Så jag kommer fortsätta utveckla det jag påbörjat nu och med det jag gjorde idag ännu lite mer tills det känns stabilt.

Men oj vad snabbt det jobbas i hans lilla huvud, ena nya momentet klarade han på första försöket. Jag sa kommandon vi inte använt på kanske ett år plus nya och han bara gjorde det. Duktiga Milou!

Och så har låsningen att bara kunna ta tunneln på vänster sida släppt. Nu sitter det perfekt på högersidan också. Vet inte varför han hade fått för sig det först.

Alvin fick jobba med sin target, han var också jätte duktig men då hade jag hunnit bli så trött i huvudet att det var jag som inte orkade fokusera.

Väldigt nöjd med dagens träning är jag i alla fall. Har haft två trötta hundar här hemma efter all tankeverksamhet.

Och som svar på mig själv angående mitt irriterade tillstånd. Jag är oftast helt inne i mig själv och hunden när vi tränar för att alla intryck annars tar över allt så jag går in i en bubbla. Men jag har förstått att det är flera på kursen som tittar på mig och Milou när vi tränar och det har hänt flertalet gånger att någon kommer fram och ber mig om hjälp vilket jag tycker är jätte roligt. Skulle gärna vara freestyle instruktör men vet inte riktigt hur man blir det.

Så idag kom det fram en dam när jag var i min bubbla som inte sa hej utan direkt ”hur gör man det där?”. Jag förklarar, guidar och är väldigt tydlig. Får då svaret ”Men det här är ju svårt!” Jag säger att ja det är det så det är därför du måste belöna varje steg i rätt riktning och jobba vidare, det kommer inte vara perfekt i början. Damen blir frustrerad och frågar sen instruktören som säger samma som jag gjorde. Men vad tror folk? Att allt går som på räls och direkt blir perfekt? Var försvinner tålamodet? Och varför be om hjälp om man inte lyssnar? Det finns vissa saker Milou sätter direkt men det är ju för att vi har tränat från grunden, vuxit ihop, samarbetar som ett team och han har liksom lärt sig hur man lär sig saker. Men sen finns det andra saker vi gör som är svåra för oss och som tar tid. Det växlar ju lite. Jag måste också ha tålamod.

Det verkar som att dom som ber om hjälp tror att det finns en genväg i att träna hund. Och personligen kan jag tycka att det finns vissa grunder man mår bra av att ha innan man hoppar på dom svårare sakerna.

Och sen se en som bokstavligen drar runt hunden runt ägaren och mellan benen i kopplet. Helt utan att gå själv. En mops med så trång nos och så svårt att andas att jag undrade om den skulle ramla ihop där och då, den kunde knappt andas när den stod stilla.

Nu har jag gnällt klart, blir bara frustrerad av att prata med folk som inte verkar förstå sig på hundar alls när det är dom som kommer till mig. Om man pratar och diskuterar och lyssnar hjälper jag jätte gärna till.

Spock har varit på inoff utställning och blivit utskälld av hundar, kladdad på av domare och fått frågan vad det är för ras mer än en gång idag 😂.
Han var supercool, väldigt trygg och glad i miljön vilket tyvärr inte kan sägas om alla andra hundar. I vallhundsgruppen fanns både hundar som gjorde fula utfall om och om igen och hundar som skyggade så svårt inför domaren så man funderade på om de öht var vana vid hantering. Tyvärr såg jag mer sånt än vad jag ville se. Tacka vet jag min "fula" trygga valp som tittade på spektaklet med ro, gjorde nån lekinvit om nån hund såg rolig ut och glatt hälsade på domaren utan oro. Väldigt bra miljöträning att vara ute lite på egen tass utan hundkompisar.
Det bästa omdömet på kritiklappen var: "trevligt temperament " det har han verkligen ❤.
På eftermiddagen var han hjälphund när vi var på klubben och visade hindrena och hur man kan börja träna sin nybörjarhund i agility. Nike fick också visa lite och Tay körde lite träning med husse.

Spock
20220903_092013.webp

Imorgon blir det vallkurs med Tay.

Och som svar på mig själv angående mitt irriterade tillstånd. Jag är oftast helt inne i mig själv och hunden när vi tränar för att alla intryck annars tar över allt så jag går in i en bubbla. Men jag har förstått att det är flera på kursen som tittar på mig och Milou när vi tränar och det har hänt flertalet gånger att någon kommer fram och ber mig om hjälp vilket jag tycker är jätte roligt. Skulle gärna vara freestyle instruktör men vet inte riktigt hur man blir det.

Så idag kom det fram en dam när jag var i min bubbla som inte sa hej utan direkt ”hur gör man det där?”. Jag förklarar, guidar och är väldigt tydlig. Får då svaret ”Men det här är ju svårt!” Jag säger att ja det är det så det är därför du måste belöna varje steg i rätt riktning och jobba vidare, det kommer inte vara perfekt i början. Damen blir frustrerad och frågar sen instruktören som säger samma som jag gjorde. Men vad tror folk? Att allt går som på räls och direkt blir perfekt? Var försvinner tålamodet? Och varför be om hjälp om man inte lyssnar? Det finns vissa saker Milou sätter direkt men det är ju för att vi har tränat från grunden, vuxit ihop, samarbetar som ett team och han har liksom lärt sig hur man lär sig saker. Men sen finns det andra saker vi gör som är svåra för oss och som tar tid. Det växlar ju lite. Jag måste också ha tålamod.

Det verkar som att dom som ber om hjälp tror att det finns en genväg i att träna hund. Och personligen kan jag tycka att det finns vissa grunder man mår bra av att ha innan man hoppar på dom svårare sakerna.

Och sen se en som bokstavligen drar runt hunden runt ägaren och mellan benen i kopplet. Helt utan att gå själv. En mops med så trång nos och så svårt att andas att jag undrade om den skulle ramla ihop där och då, den kunde knappt andas när den stod stilla.

Nu har jag gnällt klart, blir bara frustrerad av att prata med folk som inte verkar förstå sig på hundar alls när det är dom som kommer till mig. Om man pratar och diskuterar och lyssnar hjälper jag jätte gärna till.
P.S. Lät rätt dryg i min text ser jag. Förstår att det som med mopsen kanske ser lite mer ut utåt sätt än vad det kanske var men jag reagerade ändå på det på håll. Kan vara jag som såg just dom tillfällena i och för sig.

Om dom det rör skulle läsa och att jag bara vill få ur mig det så vill jag bara säga att det inte handlar om just dom eller enskilda individer utan det här fenomenet jag upplevt även med Alvin i vardagen, träning och tävling då jag fått så mycket kommentarer om att dom ville ha en hund som Alvin. Hur duktig Alvin var. Att han var perfekt. Att dom önskade att deras hundar var som Alvin. Dom glömde bort eller förstod inte all energi och tid jag la ner på honom. Det krävdes ju massor av energi och träning och han var ju min första hund, allt var nytt, han var definitivt en väldigt snäll valp men oj vad jag har kämpat för att få honom dit han är idag. Definitivt inte lätt varje sekund hela livet, han har haft trots perioder och nu är han en gubbe som nöjt lyssnar på det han vill med glädje men skäller ut okända hundar till och från. Inte perfekt men underbar fast jag skulle vilja ta bort problemet vid hundmöten även om det blivit mycket bättre senaste tiden.

Idag förstod jag vad @Red_Chili menar när hon skriver hur fint det är när två hundar leker, som pratar exakt samma språk. Kanske självklart för alla, men hon är den jag ser skriver det mest. Jag är ju nybörjare inom hund. När jag dessutom har en väldigt hund reaktiv hund så har jag aldrig vågat släppa honom med en annan hund, så jag har aldrig sett honom leka med en annan hund på dom månader vi har haft honom.

Men idag. Idag fick han leka med en fantastisk liten grönis-tik och det var så solklart att dom pratade precis samma språk och ville leka på precis samma sätt.

Vi har haft en fantastisk dag och jag ser ljust på framtiden ihop igen.

Spock har varit på inoff utställning och blivit utskälld av hundar, kladdad på av domare och fått frågan vad det är för ras mer än en gång idag 😂.
Han var supercool, väldigt trygg och glad i miljön vilket tyvärr inte kan sägas om alla andra hundar. I vallhundsgruppen fanns både hundar som gjorde fula utfall om och om igen och hundar som skyggade så svårt inför domaren så man funderade på om de öht var vana vid hantering. Tyvärr såg jag mer sånt än vad jag ville se. Tacka vet jag min "fula" trygga valp som tittade på spektaklet med ro, gjorde nån lekinvit om nån hund såg rolig ut och glatt hälsade på domaren utan oro. Väldigt bra miljöträning att vara ute lite på egen tass utan hundkompisar.
Det bästa omdömet på kritiklappen var: "trevligt temperament " det har han verkligen ❤.
På eftermiddagen var han hjälphund när vi var på klubben och visade hindrena och hur man kan börja träna sin nybörjarhund i agility. Nike fick också visa lite och Tay körde lite träning med husse.

Spock
Visa bifogad fil 99350

Imorgon blir det vallkurs med Tay.
Ni är så duktiga, hittar på så mycket med alla hundarna att jag inte förstår hur ni hinner. Jag blir alltid glad när jag läser om er ”familj”

Idag förstod jag vad @Red_Chili menar när hon skriver hur fint det är när två hundar leker, som pratar exakt samma språk. Kanske självklart för alla, men hon är den jag ser skriver det mest. Jag är ju nybörjare inom hund. När jag dessutom har en väldigt hund reaktiv hund så har jag aldrig vågat släppa honom med en annan hund, så jag har aldrig sett honom leka med en annan hund på dom månader vi har haft honom.

Men idag. Idag fick han leka med en fantastisk liten grönis-tik och det var så solklart att dom pratade precis samma språk och ville leka på precis samma sätt.

Vi har haft en fantastisk dag och jag ser ljust på framtiden ihop igen.
Åh vad roligt att läsa, en perfekt dag både för dig och hunden kanske?

Mina leker flera gånger varje dag tillsammans. Dom gör roliga ljud, låter jätte konstigt så man inte kan låta bli att skratta och en favorit är att Alvin ligger på golvet och skäller busigt åt Milou så att Milou ska springa runt som en tok uppe på sängen. Om han stannar skäller Alvin igen och då får Milou nya busryck och far runt. Och brottas, det kan bli fartfyllt både inne och ute speciellt när det finns mycket plats, då leker dom jaga och brottas och springer varv efter varv efter varv.

Vi leker ofta alla tre, med mig medräknad,då är dom så snälla mot varandra, det kan bli trångt och lite bökigt och en kommer från ena hållet när den andra kommer från andra hållet men det löser sig alltid. Jag älskar att vara med i deras lek och skrattar alltid högt under ett lekpass.

Jag har sån vånda vad jag ska göra med Theo och Roy. Egentligen vet jag ju att jag borde sälja iaf en av dem då de inte trivs tillsammans men det är ju så svårt då jag tycker så mkt om dem. De slåss ju inte men de gnabbas hela tiden och morrar åt varandra, dessutom tycker ingen av dem om Fred och han var ju här först.
Jag har hela tiden tänkt att det vore lättare att omplacera Roy till någon för han är en okomplicerad hund som gillar allt och alla utom vissa hanhundar och nu när han äntligen är så frisk han kan bli är han inte längre så osäker mot andra djur och hundar. Dock är han ju foderallergisk och har en kronisk muskelskada men så länge han får sitt allergifoder och motioneras lagom är det inga problem. Muskelskadan är egentligen den största anledningen till varför han skulle behöva ett nytt hem för jag tror att jag är lite för aktiv för honom i längden, det går ju bra nu när han är ung. Optimalt skulle han bo hos nog med hobbybesättning där han kan hjälpa till lite då och då och kanske gå någon kurs ibland eller hos någon nybörjare som vill testa tävla i vallning då han börjat göra ganska bra ifrån sig på tävling.

Theo har jag aldrig tänkt tanken på att sälja då jag tycker så mkt om honom men så slog det mig häromdagen att egentligen skulle ju han till någon som vill hålla på med sport för han kommer aldrig bli så bra på vallning. Han har inte tillräckligt mkt rätta känslor och instinkter hur han ska bete sig runt fåren och går ofta upp i stress i vallningen. I vardagen är han tvärtom avslappnad. Jag tror han skulle tycka om att hålla på med lydnad och spåra älskar han och är dessutom riktigt duktig på det. Just nu går vi en agilitykurs och han tycker det är väldigt roligt också. Tack och lov är han lite mer sansade än de andra border collies som är med där. Han är ju egentligen det logiska valet då jag vill hålla på med vallning och även om jag tycker det är roligt med agility så har jag lite svårt för det där att man aldrig får säga nej till hunden. Det blir instinktivt så att jag säger nej när han gör fel och då får jag skäll av instruktören. Jag förstår egentligen inte varför man inte får säga till dem för han slutar ju inte bara för att jag säger till honom däremot sansar han sig och börjar fundera på vad jag vill. Hundar som har mindre driv kan jag dock förstå att man måste tänka sig lite för.

Sen kommer nästa vånda om jag nu skulle hitta någon som var intresserad vilket säkert inte kommer hända för jag kommer aldrig lägga ut annons på dem, men det är ju priset. Jag vill inte skänka bort dem även om de nog inte är värda jättemycket pengar. Så ja, just nu är det många tankar som snurrar och det mest troliga är väl att de kommer vara kvar! :heart

Har precis spenderat 45 minuter med att sitta i parken med hundarna. Mycket avkopplande på sitt sätt och de verkar absolut tycka om det. Det här ska vi definitivt fortsätta med tills det blir för kallt ute. Det är ju lite knepigt eftersom det blir kyligare så fort man sitter stilla. Till nästa sommar hoppas jag verkligen att jag bor med liten gräsplätt där hundarna kan vara ute så mycket de vill.

Jag har sån vånda vad jag ska göra med Theo och Roy. Egentligen vet jag ju att jag borde sälja iaf en av dem då de inte trivs tillsammans men det är ju så svårt då jag tycker så mkt om dem. De slåss ju inte men de gnabbas hela tiden och morrar åt varandra, dessutom tycker ingen av dem om Fred och han var ju här först.
Jag har hela tiden tänkt att det vore lättare att omplacera Roy till någon för han är en okomplicerad hund som gillar allt och alla utom vissa hanhundar och nu när han äntligen är så frisk han kan bli är han inte längre så osäker mot andra djur och hundar. Dock är han ju foderallergisk och har en kronisk muskelskada men så länge han får sitt allergifoder och motioneras lagom är det inga problem. Muskelskadan är egentligen den största anledningen till varför han skulle behöva ett nytt hem för jag tror att jag är lite för aktiv för honom i längden, det går ju bra nu när han är ung. Optimalt skulle han bo hos nog med hobbybesättning där han kan hjälpa till lite då och då och kanske gå någon kurs ibland eller hos någon nybörjare som vill testa tävla i vallning då han börjat göra ganska bra ifrån sig på tävling.

Theo har jag aldrig tänkt tanken på att sälja då jag tycker så mkt om honom men så slog det mig häromdagen att egentligen skulle ju han till någon som vill hålla på med sport för han kommer aldrig bli så bra på vallning. Han har inte tillräckligt mkt rätta känslor och instinkter hur han ska bete sig runt fåren och går ofta upp i stress i vallningen. I vardagen är han tvärtom avslappnad. Jag tror han skulle tycka om att hålla på med lydnad och spåra älskar han och är dessutom riktigt duktig på det. Just nu går vi en agilitykurs och han tycker det är väldigt roligt också. Tack och lov är han lite mer sansade än de andra border collies som är med där. Han är ju egentligen det logiska valet då jag vill hålla på med vallning och även om jag tycker det är roligt med agility så har jag lite svårt för det där att man aldrig får säga nej till hunden. Det blir instinktivt så att jag säger nej när han gör fel och då får jag skäll av instruktören. Jag förstår egentligen inte varför man inte får säga till dem för han slutar ju inte bara för att jag säger till honom däremot sansar han sig och börjar fundera på vad jag vill. Hundar som har mindre driv kan jag dock förstå att man måste tänka sig lite för.

Sen kommer nästa vånda om jag nu skulle hitta någon som var intresserad vilket säkert inte kommer hända för jag kommer aldrig lägga ut annons på dem, men det är ju priset. Jag vill inte skänka bort dem även om de nog inte är värda jättemycket pengar. Så ja, just nu är det många tankar som snurrar och det mest troliga är väl att de kommer vara kvar! :heart
Helt ärligt så låter det som om du har två inte optimala hundar?
Även om att omplacera två hundar är mer än vad ditt hjärta klarar.
Jag tycker det verkar vara rätt bra sug på vuxna bc som har någon grundträning (åtminstone vad jag ser när det läggs upp omplaceringar på FB).

20220903_124303.webp

Igår var vi i Tidaholm och introducerade nöt för den lilla röda. Hon var stadig och fin, lite mjukare första rundan och tuffare andra. Vi föste i stor fålla och djuren höll en lugn och fin takt och Iris tryckte på när det behövdes. Är verkligen jättenöjd med henne både denna och förra helgen då hon introducerades till får. Framtiden ser lovande ut den dagen man behöver lite hjälp med att flytta djur på gården.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jahapp, så var det tydligen dags igen för en ny omgång av 'Någon Däruppe har tråkigt och bestämmer sig för att se hur mycket elände man...
Svar
11
· Visningar
2 024

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar