Nu är vi iaf hemma från kappbanan. Lily var lite tveksam förra gången vi var där, tyckte det var lite obehagligt att gå iväg med främmande människa i främmande miljö när det var okända och stökiga hundar i närheten osv. Hon fick dock ett jättebra avslut förra gången och det verkade hon komma ihåg, för oj vad glad hon var idag!
Hon hade fått ett sent startnummer idag för att hinna titta på allt och fundera lite innan det blev hennes tur, och oj vad hon blev pepp när hon såg Ebrah och sin bästis springa. Sedan var det då hennes tur. Bästis matte tog henne till starten eftersom de känner varandra väl. Lily tittade inte ens efter mig utan gick med glatt humör med dit hon skulle. Jag stod längst bort på banan vid andra änden av raksträckan och Lily blev då som gömd bakom det låga staketet, men jag såg allt hennes glada svans sticka upp
Sedan for hon iväg efter trasan, ingen tvekan alls och hon såg bara jättejätteglad ut
Hon tittade lite på den när den stannat, men verkade mest tycka det var tråkigt att den alls stannade. Tillbaka till start för att köra en gång till, och då var det ännu mer fart och ett enormt självförtroende. Jösses vad hon tog i när hon sprang, och på slutet kastade hon sig på trasan direkt när den stannade
Helt underbart att se, och efteråt var det flera som blev imponerade av hur snabbt hon sprungit. Efter det försökte hon dra tillbaka till banan varje gång vi gav oss ut på liten rastningsrunda. Hon har helt klart fattat grejen nu!
Ebrah, hon fick först testa att gå igenom startboxen (vilket hon inte brydde sig det minsta om), sedan släppte en vän henne. Vännen har aldrig varit med på kappbana förut, så jag tyckte att hon kunde få släppa Ebrah eftersom Ebrah är så otroligt snäll och vet precis hur allt går till. Efteråt skrattade vännen och sa att det känts mest som om hon var där för syns skull, för Ebrah hade raskt ställt sig i position och sedan stått helt still tills hon blev släppt och då farit iväg som skjuten ur en kanon
Sedan var det dags för helt varv. Hon sprang det förra gången också utan minsta konstigheter, men idag tänkte jag att vännen skulle få släppa även där, och då blev Ebrah förvirrad. Starten var inte på samma ställe som släpharen, och det märktes lång väg att Ebrah inte alls hängde med på att trasan skulle komma i luften efter den fasta maskinen den här gången. Så, när Ebrah släpptes stod hon först stilla, sedan travade hon åt det håll där släpharen stannat, kollade lite efter mig och fattade allmänt ingenting alls. Så fort hon fick syn på mig kom hon i galopp, och så gick vi tillsammans till vännen för att få koppel och starta igen. När jag stod med henne vid starten så var det så tydligt att hon inte alls var pepp. Hon sprang sedan lite pliktskyldigast genom en kurva och efter det kom hon igång! Full fart och kom riktigt nära trasan någon gång också. Får se lite hur vi ska lägga upp det nästa gång, men glad var hon iaf!