Jag är förföljd av två äldre damer med hund som alltid vill haka på mig på promenad, jätte kul egentligen. Om det inte vore för att båda klankar ner på hela min uppfostran av Alvin och Milou, min mat eftersom det någon gång kom fram att jag är vegetarian, allt jag gör är fel, dom berättar bara om hur bra dom är och vad deras hundar kan gentemot mina.
Idag läxade den ena damen upp mig om nakenhundar. Plötsligt var Milou ingen riktig nakenhund för att han har päls på dom ställen det ska vara päls som huvud, öron, ben och svans. Men nej, Milou var fejk
Sen kom hon in på nästa sak. Hon berättade för mig att det finns nakenhundar med päls som heter något med powder som jag kanske inte visste om och fortsatte sin föreläsning om CCD i en evighet till jag sa ifrån. Jag har levt med en puff i 12 år, jag haft Milou i 3 år och vet nog mer än hon men hon lyssnade inte. Uppläxad om min egen ras av någon utan kunskap
När jag upplyste henne om att Alvin är en puff ansåg hon att det var synd om honom för att jag trimmar och klipper ner honom och ansåg att han inte fick leva ett fullvärdigt liv om hans långa päls togs bort.
Vid det laget la jag ner pratet och bara gick men hon följde efter.
Är så trött på båda tanterna, dom suger ur mig glädje och energi. Måste försöka få dom att fatta att jag inte vill prata eller gå med dom.