Måste bara få skriva lite om min lilla hund. Fullständigt okomplicerad att gå med lös, går lös överallt oavsett om övriga hundar är med eller ej, men går bra i koppel också. Kan gå lös i en folksamling med främmande hundar runt om utan problem. Har i stort sett noll jaktinstinkt, inga tveksamheter att lämna henne ensam med kaninerna vid behov. Springer en flock rådjur över vägen och övriga sju går och drar mot dem går Raia oftast bara och nosar, tittar möjligtvis upp mot rådjuren. Alltid engagerad i träning men kräver det inte.
Fullständigt orädd för ljud. De andra hundarna går undan för dammsugaren, Raia nosar på den och konstaterar att den inte är ätbar
. Lite konstigt att bli dammsugen men okej. Har inte verkat rädd för något annat heller, är något konstigt går hon bara fram och tittar.
Den enklaste hunden jag träffat på i all möjlig hantering, finner sig i att bli vänd på och somnar oftast bara på något konstigt sätt.
Helt enkelt en perfekt sällskapshund. Men det är min hund, min mamma är inte alls lika viktig att lyssna på. Hennes syster är likadan fast tvärtom, hon lyssnar på mig men hennes människa (min mamma) är viktigare.
Visa bifogad fil 93860
Är bara glad över min hund