Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man vänjer sig fort vid vissa saker. Tiken var en orolig själ som vandrade mycket. Satt jag still var hon still men reste jag mig så gjorde hon detsamma.
Hanen ligger mestadels i soffan/bädden och kopplar av. När han ser att jag tar på mig promenadskorna är lyckan total. Men annars har han en väldigt tydlig av-knapp inomhus.
Även om vänner och bekanta försöker busa upp honom inomhus så väljer han hellre att bara bli klappad. Utomhus i ett sånt läge får de skylla sig själva om de busar upp honom
Är era hundar duktiga på att koppla av inomhus?
Just nu i soffan här hemma:Är era hundar duktiga på att koppla av inomhus?
Bor du i Östergötland?Som vanligt så har vårat närmaste(1 timme bort) akutsjukhus inga akuttider. 2 veckors väntetid...
Så har det varit dom senaste två åren mina djur blivit sjuka akut. Otryggt!
Norra VästergötlandBor du i Östergötland?
Vad skönt att du fick hjälp!!Fick ta hjälp av min fantastiska distriktsveterinär här hemma istället. Superduktig men har så klart inte samma resurser som en större klinik. Hon gjorde samma bedömning som mig att det inte är värt för vovves skull att operera men vi ska ge det ett försök med metacam i några dagar och eventuellt antibiotika efter odlingssvar. Håller alla tummar att vi kan få ett tag till med henne hon är helt som vanligt nu i alla fall. Får se vad som händer efter behandlingen.
Liite tappat motivationen till träningen just nu, för följsamheten går sådär (Tar gärna tips! Han stutsar gärna framför, funkar bäst med bästa leksaken under armen, som jag droppar när han går korrekt, men det går liksom bara sekunder han gör det, tränat inomhus med, med vägg tex som hjälp, men det funkar då..) så just nu tar vi långa skogspromenader, idag gick vi 1,2 mil!
LydnadsfotÄr det jaktfot eller ett lydnadsfot du jobbar med?
Lydnadsfot
Nu har jag nog missat vad som är fel med hans ben, men kan trösta dig med att min Aysu splittrade knäskålen en gång, så illa att veterinären (chefsveterinären på Strömsholm) sa att det såg ut som om en bomb exploderat i knät och han trodde aldrig att hon skulle kunna använda benet igen. Hon opererades, eftersom jag litade på min fysioterapeut, gick två veckor med gips från tass till höft och kanske 4 veckor (minns inte exakt) med rejält bandage från tass till höft. Därefter försiktig men intensiv rehab tillsammans med fysioterapeuten. Ett halvår senare sprang hon igen. Ett år senare tävlade hon lure coursing igen. Full fart och precis lika rörlig, kraftfull och energisk som innan.Usch. Tidigt imorgon bitti åker vi till djursjukhuset för operation av ena bakknäet.
Jag är inte alls bekväm med det hela. Ser skräckscenarier framför mig.
Jo, jag vet att sannolikheten för att det kommer att gå alldeles utmärkt är stor. Men jag har blivit en sån hönsmamma.
Jag har akut tagit bort hästar många gånger. Bl.a. efter benbrott i hagen. Har åkt till djursjukhus med väldigt sjuka djur och klara den mentala pärsen alldeles utmärkt.
Men lille lurvplutten får mig nervös De ska karva och såga i hans ben.
Och jag ser inte alls fram emot sex veckors konvalescens. Han kommer att ha "boxvila" den tiden.
Mattes plutt.