Uppdateringstråd 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jösses vad det blivit dyrt med LC...
Om man ska ta licens då kostar bara själva licensloppen + licensen minst 1175kr. Sedan kostar tävlingarna mellan 380kr och 425kr. Våra närmsta träningar är nu drygt 5 mil enkel väg bort (går inte att åka kollektivtrafik dit) och tävlingarna är ofta 20-50 mil bort. Kul. Börjar fundera på om inte kappen är billigare trots allt (som även den är svindyr).

Idag har jag tagit tag i och meddelat att Nessie inte kommer att starta i de tävlingar hon var anmäld i, insåg hur tom min sommar kommer vara i år :arghh::arghh::arghh:.
Kommer följa med husse och hänga på agilitytävlingar när han tävlar, har även övertalat honom om att ställa upp i SM med lilla Nike men i övrigt har jag noll semesterplaner :(. Idag känns det tungt..

Svarar alla, Milou letar fram saker och antingen äter eller leker eller river i bitar trots att han har Alvin hos sig och han kan göra det i sovrummet om jag är i vardagsrummet också men oftast när jag är borta men jag litar inte på honom. Det hände idag igen, jag var bokstavligen ute ur lägenheten mindre än 2 minuter och då hann han öppna en dörr till en garderob i sovrummet och rota fram mjukmat längst in i skåpet som han öppnade och hade precis börjat äta på när jag kom in igen. Han är så snabb. Jag har ALLTID stängt till sovrummet men inte just då. Nu har jag tagit bort allt i garderoberna och skåpen som han kan äta och satt galler för dom och letar efter bra barnlås.

Han tycker inte om att jag går, inte Alvin heller men jag ger alltid tuggben eller kongar eller annat om jag ska vara borta mer än en liten stund. Tränar regelbundet på ensamhetsträning. Med en kong är han nöjd. Jag har spelat in ljuden och han är knäpptyst under hela tiden han sysslar med sin kong men den räcker ju inte hur länge som helst fast jag gör dom kluriga och svåra och fryser ner så det blir ännu mer jobb.

Bor litet så det är öppen planlösning med kök/vardagsrum i ett så han har inga stora ytor att vara på. Tänker att jag kan stänga av hallen också men sen går det inte att göra mindre än så.

Tog fram klippmaskinen och ansade Torstens tassar.Han sa inte ett knyst och höll sig stilla.
Till och med det gjorde mig ledsen. Inte hans vanliga energiska sprattel och slingrande.

Antingen har han äntligen lärt sig att pälsvård inte är livsfarligt elllr så är han bara låg.

Det blev tävling med Tay, förvirrad som jag är så var jag säker på att det var en kvällstävling men icke.. Så det blev till att jäkta från nattjobb, hem o hämta hund och direkt till tävlingen. Såklart ap-trött men kände att det inte var nån nackdel att inte ha ork att tänka för mycket första tävlingen efter att Nessie gick bort.
Det gick väldigt mycket över förväntan, jag var väl för trött för att klanta mig också 😝. Vi kom 2:a av nio ekipage och 166 5 poäng där det mesta drogs på apporten då vi inte har fått ihop momentet men en 5a fick vi med lite tur. Tay kändes balanserad och trygg i miljön, många hundar nosade men inte han. Såklart hade han föredragit ett besök i fårhagen eller en repa på agilityplan men trevligt att han kan visa framtassarna även lite i lydnaden.

Väldigt tacksam att maken fick iväg mig, hade inte alls lust men han peppade på och hade packat ihop allt jag behövde imorse ❤. Bara att komma iväg och ha en fin känsla inne på plan med Tay var en vinst i sig.

20220527_105311.webp

Veterinären ringde om Gaias provsvar. Hon låg något lågt i röda blodkroppar och vinthundar kan ligga över referensvärdet normalt, så det är absolut en tråd att följa upp. Lite högt värde för gallsyra, men hon var inte fastande så det var inte så oroväckande. På tisdag blir det ultraljud av buken för att utreda vidare.

Har ju klagat lite på Milou så måste väga upp det med hur fantastisk han är att träna med nu, han är alltid med på allt och är så otroligt glad och uppfinningsrik. Det liksom sprudlar av energi från honom. Han provar också nya saker och kan visa saker han vill göra på eget initiativ också. Han tycker allt är roligt och det är nog det viktigaste. Ibland är det svårt att förstå hur pass lätt han lär sig nya saker. Härliga Milou:heart

Och Alvin som snurrar och vinkar hej vilt och hänger med när vi tränar fotgående och åttans frestelse. Han är så söt 😍 Han älskar att snurra och vinka och tröttnar aldrig på dom sakerna, vad jag än gör med Milou kommer Alvin och gör dom sakerna 😂

Har en väldigt trött Torsten.
Googlar att hundar kan vara trötta länge efter sedering. I det fallet är han som tagen ur skolboken. För trött det är han. Lille skrutten Tog med honom ut och han satt på en sten och tittade under hela tiden jag stökade runt.

Gick in och han ligger på sin kudde igen.
Har druckit en gång men vägrar mat.

Googlar att hundar kan vara trötta länge efter sedering. I det fallet är han som tagen ur skolboken. För trött det är han. Lille skrutten Tog med honom ut och han satt på en sten och tittade under hela tiden jag stökade runt.

Var det i dag ni skulle till veterinären? Hur gick det?

Det är nog klokt att han vägrar mat. Är de så påverkade finns risk att de biter sig i tungan, sväljer fel eller liknande om de äter. Bättre att vänta tills han är lite piggare igen :)

Sådan matte sådan hund.
Jag kräks efter narkos. Torsten är likadan.

Jag vaknade av att Torsten gnydde och hulkade. Rusade upp och ser att han haft diarre och går ner och släpper ut honom. Hittar spyor på samtliga fyra mattor på nedervåningen.
ser genom fönstret att han sitter på gräsmattan och hulkar, med katten bredvid. Kattkompisen ser att han mår dåligt och är support.

Jag har gett en dos andapsin, i hopp om att det ska lugna. Själv ska jag åka iväg på dialys snart och hoppas att han mår skapligt under tiden. Han har knappast nåt mer att spy upp.
Plutten.

Nike har opererat sitt huvud men jag tycker inte såret ser ut att läka superfint. Vad tycker ni? Ska det se ut såhär? :nailbiting:
Det vätskar inte, det är inte varmt, inte rött o svullet. Det är sårskorpor och de släpper ibland och då blir det ju lite blött en kort stund innan det torkar till en ny skorpa.

ACD3AE91-5BA5-4C8D-86AB-1BB04E91C98C.webp

Nike har opererat sitt huvud men jag tycker inte såret ser ut att läka superfint. Vad tycker ni? Ska det se ut såhär? :nailbiting:
Det vätskar inte, det är inte varmt, inte rött o svullet. Det är sårskorpor och de släpper ibland och då blir det ju lite blött en kort stund innan det torkar till en ny skorpa.

Visa bifogad fil 91722
Jag hade inte oroat mig, tycker det ser ut på liknande sätt som de operationssår mina hundar haft (som läkt fint). Vad är det du inte tycker ser bra ut?

Jag hade inte oroat mig, tycker det ser ut på liknande sätt som de operationssår mina hundar haft (som läkt fint). Vad är det du inte tycker ser bra ut?
Tack! Då håller jag mig lugn :D Jag kan inte minnas att mina tidigare opererade hundar har fått sårskorpor, blev lite orolig att kanterna typ torkat och inte läkte ihop så bra 🙈 Men som sagt, det vätskar inte, luktar inte och hon är inte röd, varm eller svullen så jag har suttit ner i båten.

Tack! Då håller jag mig lugn :D Jag kan inte minnas att mina tidigare opererade hundar har fått sårskorpor, blev lite orolig att kanterna typ torkat och inte läkte ihop så bra 🙈 Men som sagt, det vätskar inte, luktar inte och hon är inte röd, varm eller svullen så jag har suttit ner i båten.
Det ser inte konstigt ut tycker jag, inga tecken på infektion utifrån det som syns på bilden 😊

Förstår! Såret läker väl under/inifrån också, minns att min hade sårskorpor kvar efter även att stygnen tagits så det kan nog ta ett tag inom dom försvinner:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jahapp, så var det tydligen dags igen för en ny omgång av 'Någon Däruppe har tråkigt och bestämmer sig för att se hur mycket elände man...
Svar
11
· Visningar
2 024

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka