Fick ingen direkt förklaring men vad jag tror så var det för att han inte skulle ha ont när han rör sig? vad jag inte förstår är varför det inte var nån skillnad alls, de borde det väl ha varit med tanke på tiden som gått? Det jag såg på plåtarna var att jag tyckte sulorna var tjockare nu mot de förra plåtarna, Vetr. ville såklart att han skulle ha boxvila,bantning och återbesök om 6 veckor men har han gått på lösdrift sen oktober med fri tillgång på hö utan nån som helst skillnad på hovkvalitet eller rotation så då ska jag väl kunna fortsätta med det? Atg dit jag var har ingen våg men bara genom att gnugga sig i skägget så tyckte vetr. att han ska banta ca 100kg, är en bruksnordis med en ca vikt på 524kg enligt viktband och ca 153 cm hög ,Tror att det är en travarnordis som vet är ute efter,men jag tycker att det låter lite mycket att banta! Hästen går mycket bättre nu med sulor på ,gör framsteg hela tiden kan tom ta några travsteg nu. Allt känns mycket bättre nu när jag sett att det inte var värre iaf. MVH kivanna