Uppdatering av ny border

P

pippi27

Jo, han har ju varit här nu en sådär tre veckor.
Det blev inte alls som jag hade väntat mig.
Det skulle ju vara en stressad, osäker sak som kom hit. Ja, han har varit hyperstressad hos dom förra ägarna, vrålat på andra hundar och varit hopplös i kopplet. Så har han haft i två år.
Jaha, nu är han då hos oss, en väldigt trevlig och social prick som bara sover :confused:
Det är nästan så att jag tror att han tar igen två års stressande nu och sover ikapp sig :smirk:
Jag har fått bort hoppandet nästan helt, det händer ibland att han glömmer bort sig. Börjar ha honom lös, men vågar inte helt då han fortfarande inte stött på vilt och jag inte har en susning om hur han kommer att reagera på det. Nu när vi har ytterdörren öppen och jag inte har stenkoll så sitter han fast i ett herrejösses långt snöre. Räcker runt hela framsidan av huset, ner i källaren, upp på övervåningen och in i köket. Så, trots snöre så har han ju frihet.

Sv: Uppdatering av ny border

Ber att få gratulera vovven till sitt nya liv..! Underbart. :)

Vad roligt att det går bra! Så skönt han måste ha det nu när han kan koppla av och ta det lugnt.

Lite mer info...........
Idag efter det jag skrev i förmiddags så fick vi besök av en rottisunghund, hanne. Min hanhundsaggressiva bc-hanne toklekte med den nya kompisen :D

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 349
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 508
Senast: Sel
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 845
Senast: Dino
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 076

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka