uppblött pellets- farligt???

Haffe

Trådstartare
Noen hevder på stallen om at hvis pelletsen ligger i vann mer enn 30 minutter så begynner den å rutne?? Bekreftelser/ avkreftelser???
 
Sv: uppblött pellets- farligt???

det beror på omständigheterna, lägger man pellets i hett vatten och ställer på varmt ställe så börjar iaf bakterier att röra sig, men ruttan gör den inte så fort..

när man använder betforpellets så bör man ha dem i vatten max 16 timmar (svalt vatten och svalt rum) så har du kallvatten och svalt rum skulle jag sätta samma gräns på vanliga foderpellets också..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Behöver andras syn på det hela för just nu sliter jag bara håret över hur jag kan känna så här... Det har väl varit i nån månad nu...
2
Svar
28
· Visningar
3 730
Senast: EmblaAsk
·
Hästmänniskan Jag bor i en hyfsat stor stad, centralt. Jobbar i en närliggande ort. Det tar mig runt 20-30 minuter dit med kollektivtrafiken. Kanon...
Svar
4
· Visningar
1 025
Senast: kolblakkur
·
Foder & Strö -Man kan ikke gi mer enn 5 dl. (0,25 kg.) korn av gangen, for hesten tar ikke opp mer. -Pelleterat foder kan ikke ligge uppblött lenger...
Svar
2
· Visningar
613
Senast: Haffe
·
Hästmänniskan Hei! Jeg skal starte eget ridesenter med 15 hester. Holder på å utforme kontrakt, men er redd for at jeg glemmer å bake inn noe... Har...
Svar
1
· Visningar
689
Senast: Frieser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp