Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har två varianter, ringar med grimskaft - knuten är en sån så när man drar i den lösa änden så löser den upp på en gång - sen har vi plastad kedja med panikhake i änden.
Vi har två varianter, ringar med grimskaft - knuten är en sån så när man drar i den lösa änden så löser den upp på en gång - sen har vi plastad kedja med panikhake i änden.
Hur ser er uppbindning på stallgången ut? Har ni grimskaft eller någon annan smart lösning? Visa bilder om ni har.
Jag har satt upp ringar på en platta i taket, knutit balaband och sedan fäst grimskaften i detta (skulle hästen fastna eller gripas av panik, lossnar dessa)
Detta är helt ok, Men har man en listig häst som vi hade på ridskolan är det inte bra, hon gjorde ett kraftigt ryck så det släppte, sen stack hon ut....
Alltså inte alltid bra om man har hästar som kan lära sig bus
Vad är det för stolpar som sticker upp i mitten av boxen??
Ser ju farligt ut.
Men tänk på vad som händer när hästen kastar sej baklänges och dör! Nej, använd balsnören eller varför inte fisklina? ?jag har kedjor med karbinhakar i mitt stall.
Men tänk på vad som händer när hästen kastar sej baklänges och dör! Nej, använd balsnören eller varför inte fisklina? ?
Känner igen det där, har alltid min lös.
När hovis eller veterinären kommer så "sitter han fast" i ett löst hängande grimskaft