Uppbindning i cheval släp?

caradan

Trådstartare
Var binder ni fast hästen i cheval släp?
Finns ju inget ställe som känns 100 rätt tycker jag.

Har inte uppmärksammat just CL´s uppbidning, men jag föredrar generellt så långt ner (gärna i golvet) som möjligt. I andra hand i sidan (få släp idag som inte har panikutlösning och då kan man ju inte binda i bommen).

Jag sätter transportgrimskaftet med en stor karbinhake i bygeln i väggfästet under frambommarna. Inte optimalt, men minst dåligt imho.

Var binder ni fast hästen i cheval släp?
Finns ju inget ställe som känns 100 rätt tycker jag.

Jag har transportgrimskaftet fäst i stången längst fram på mellanväggen, har funkat helt ok för min del. Jag var van med helstång innan där fästena satt i bommen men nu känns detta bättre.

Jag har transportgrimskaftet fäst i stången längst fram på mellanväggen, har funkat helt ok för min del. Jag var van med helstång innan där fästena satt i bommen men nu känns detta bättre.
Jag har ingen mellanvägg för jag har 1.5hästars släp.

Jag sätter transportgrimskaftet med en stor karbinhake i bygeln i väggfästet under frambommarna. Inte optimalt, men minst dåligt imho.
Jag vill inte sätta i den för om man behöver lossa bommarna utifrån så ramlar även den ner i backen och blir då hängande i grimman

Har inte uppmärksammat just CL´s uppbidning, men jag föredrar generellt så långt ner (gärna i golvet) som möjligt. I andra hand i sidan (få släp idag som inte har panikutlösning och då kan man ju inte binda i bommen).
Finns inget långt ner framför för där är sadelkammaren

Finns inget långt ner framför för där är sadelkammaren

Jag har ingen mellanvägg för jag har 1.5hästars släp.
Det finns eventuellt ett fäste som sitter på väggen fram vid främre bommen (om man har frambommen). Där ska det tydligen gå att fästa. Har lurat på detta med att transportera sto och föl och då blir det där jag kommer ha stoet uppbunden.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste sälja nuvarande transporten för att byta till en fronturlastad. Kraven är stabil, aluminium eller kompositgolv, sadelkammare...
2
Svar
28
· Visningar
1 030
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 682
Senast: Murray
·
Utrustning Är på jakt efter en hästtransport. Har hittat en jag ska kolla på i helgen. Blev besiktad UA dec 2023. Har trägolv men man får med ett...
Svar
7
· Visningar
735
Senast: Cavallo
·
Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
733
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka