Ungjävel!!

Sv: Ungjävel!!

Ja, det vore ju skönt om de kunde lyssna på vad man sade, göra som man sade var bäst för dem..... Men man var väl likadan antar jag, man vill "lära sig själv, för föräldrarna vet ju inget om hur det är att vara ung"

Jag tycker också det låter sorgligt, hellre få hem en full unge än ingen unge alls bara för att han inte vågar komma hem...

I vanliga, normala, enkla, fall är det väl så för de flesta. Men för Nevin och hennes son är det inte så enkelt och normalt, det har helt enkelt gått för långt. Känner man inte till historien bakom är det kanske lätt att börja döma och kommentera, men i det här fallet är det bättre att inte komma med insinuationer, för det är helt onödigt och det finns ingen som helst anledning att lägga sten på Nevins börda. Jag önskar snarare att fler föräldrar (mammor?) orkade kämpa så mycket och på ett så bra och vettigt sätt för sina virrpannor till barn.

Jag tycker också det låter sorgligt, hellre få hem en full unge än ingen unge alls bara för att han inte vågar komma hem...

Grejjen är att då så skulle han nog vara full för jämnan.
Och det är ju jättedåligt.

Han är stor nog för att ta det ansvaret.

Man skall aldrig underlätta för en missbrukare.
Aldrig - även om det kan verka hårt.

Grejjen är att då så skulle han nog vara full för jämnan.
Och det är ju jättedåligt.

Han är stor nog för att ta det ansvaret.

Man skall aldrig underlätta för en missbrukare.
Aldrig - även om det kan verka hårt.

Skulle precis skriva i stort sett samma sak.

*KRAMAR* till dig nevin!!

Men om han fyllejkör på moppen,så sälj den!

Har en son som åkte dit för rattfylla,han var över 18,och då egentligen myndig och kan skita i vad jag säger..
Men jag gjorde klart för honom att bilen ska säljas..Kan man inte tänka mer klart,då ska man ej ha bil!
Och så länge han bodde hemma,så bestämmer jag..Och bilen blev såld..

Historian bakom som sagt. Han väljer själv..

Fler kommentarer om just detta behövs inte, det är tufft nog ändå.

Kunde jag gjort det hade jag gjort det, men nu äger pappan och barnet moppen ihop, och jag hade behövt gjort mig skyldig till grovt inbrott för att ens få tag på nyckeln.

Just nu är det som jag redan sagt inte den som är problemet, jag reagerade rätt hårt när polisen kom och jag trodde att den var inblandad. Den var inte det och då lämnade jag det därhän.

tycker du gör helt rätt i det du gör med begränsat utegångsförbud och ingen moppe.

Din son skulle ha ett snack med min sambo. Han har inte varit direkt städad i sin ungdom. Han har druckit aldeles för mycket, rökt på slagits som en tok. Han har varit småkriminell och kört rattfull mer än 1 gång.
Han har bott med sin mamma och en styvfarsa. Hans riktiga pappa har haft lite problem med alkohol efter en utlandsvistelse som FN soldat och har väl kompenserat det med att vara snäll.

Hans uppvaknande blev när han åkte fast för grovrattfylla 1,34 promille och blev av med körkortet i 3 år (tror jag att det var) och fick samhällstjänst. Han var 19 då och hade körkortet på prov. Han fick cykla överallt och bodde långt utanför stan. Han fick ta lever prov och urinprov 1 gång i vecka till att börja med.
Han hade såna höga levervärden att de trodde att han fortfarande drack. De var så höga att de trodde att han hade varit alkoholoist under mycket lång tid. Det var efter ganska normalt ungdomsfestande.
Han ångrar mycket det han gjorde och tycker nu att han var helt jävla dum i huvuet. Han har dragit på sej anmärkningar hos krono pga hans festande. För varför skulle man betala räkningar när man kunde gå ut i örebro och bränna hela lönen?

Jag har träffat dem som är omhändertagna enlig LVU och sitter dömda enligt rättspsykistriskvård med särskild utskrivningsprövning. Visst många av dem är psykiskt sjuka men vissa av dem har bara hamnat fel och har kanske typ ADHA eller DAMP. Den diagnosen kan man få även om man "bara" är överaktiv och bråkig.
De sitter inne tills en läkare tyckar att de är mogna att skrivas ut. De får gå ut mellan 9 på morgonen och 17 på eftermiddagen är de inte inne då får de inte gå ut alls. Hur kul är det?

Hoppas allt löser sej till det bättre

Tro på fan att ungjäveln sitter i polisbil igen!!!

Här tror man att det var lugnt, han har visst festat lite förut (på mer tonårsnormal nivå), men nu passar han på när morsan inte kan åka och jaga.... Pappa är i Burundi, mamma ska upp och jobba, han var hos kompisar och skulle ta det lugnt. Nu är polisen på väg med min fulla unge som inte vill hit (vi har nykterhetskrav och han vågar sig inte hit då...), han har iallafall inte slagits den här gången.

Vad fan gör man nu? Förra året i repris, nej tack! Jag ska ringa soc det första jag gör imorgon, så får de göra en blixtinryckning för att stävja det här. Nyckel till garage och moped ska konfiskeras och han ska fan ta mig låsas in i huset tills han fattar vad han stäldle till med den här gången. Sen blir det baske mig husförhör och utegångsförbud tills han fyller 18......

Tycker att det låter som att din familj är i stort behov av stöd o hjälp. Din son är ett symptom så gott som något på det. Att höra en mamma kalla sitt barn ungjävel är ett annat. Tycker synd om din kille för tyvärr är negativ uppmärksamhet bättre än ingen alls. Om du inte tidigare bett om hjälp så gör det innan killen är indragen i tunga grejer. :bow:

Jag kallde honom ungjävel då jag skrev inlägget. Kolla tiden för det och tänk dig in i situationen att polisbil med tre poliser står på uppfarten, med en full tonåring i. Sedan kan du lägga till 1000 på det scenariot, runt 10000 i skadestånd till polisen och andra, ett halvårs inlåsning på SIShem, flera års konsultation i barnpsyksvängen, en alkoholiserad 16åring (han är alkoholist på riktigt ja!), en frånskild mamma som inte har mycket att säga till om när det gäller sonen eftersom pappan är den mesigaste som går på denna jord, samt att jag gjort allt för att hjälpa detta barn genom tonåren.

Sedan kan du tycka synd om honom. På riktigt.

Förlåt min beska ton, men jag har verkligen gjort allt jag kan, pappan och jag är skilda och sonen gjorde ett val i helgen som inte var åt direkt rätt håll. Nu fyller han snart 17 och måste börja ta lite konsekvenser av det han gör. Pappan fick sig en rejäl skrapa här i måndags, då han fortfarande lever i tron att barnet ska "få en chans till". En chans till vad? Inlåsning på grund av självskaderisken? Risken för att han stjäl en bil till? Eller risken att han pucklar på någon lite för mycket en dag?

Jag tror ett par "ungdjävel" fyllde sin funktion och var fullständigt förståliga när du skrev inlägget. Milt sagt.

Jag tycker du verkar vara alldeles enastående på att hantera din sons stora problem. Fler föräldrar borde bry sig så mycket som du gör. :bow:

Jag har full förståelse för att du säger ungdjävel...:rofl:

Har själv en son med AD/HD......

Man kan bli tokig för mindre....:bump:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar