Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vet han om detta?
De är liksom ute efter mopparna nu.
Då EU-moppar blivit de laglösas nya färdmedel.
(Förarbevis för moped går inte att dra in)
Vad blir det för straff om någon åker på EU-moppe full?
Jo jag vill ju att ha ska bo här, och lobbyar hårt för det. Men tyvärr får jag inte med fadern i fråga på det här, han tycker att sonen "måste ju få vara där hanär född, och där han har sina kompisar med"....
Men så fort han är hemma från Burundi ska jag ta ett snack med både honom och hans fru, förklara vad som hände nu och hur det har fungerat att sätta hårt mot hårt, och försöka få honom att åtminstonde prova det hemma hos dem. Sonen blir förbannad så klart, mend et skiter jag ärligt talat i. Som jag sade till honom igår, jag är inte ute efter att vara kompis, dem kan han skaffa på annat håll - jag är mamma och med det följer ansvar och rätten att sätta upp vilka regler som gäller.
Tyvärr kan jag inte säga till sonen att bo här, han lever i tron att han bestämmer, eftersom han faktiskt gör det hemma hos pappa. Och så länge hans pappa inte går på samma gata som jag så åker sonen ner till honom i stort sett så fort han kommer hit....
Jag vill inte kasta skit på mitt ex, men han är inte alltid så smart som man kan inbilla sig när man träffar honom. Han är inte dum på något sätt egentligen, men han gör allt i välmening, och dessutom är han för rädd att bryta regler (som i fallet med mopeden, han skulle kunna låsa in den, men polisen säger att han då kan bli anmäld för stöld av sonen och då gör han istället ingenting.) Mig sade han till att jag kan få ta nyckeln till mopeden, men då får jag bryta mig i hans hus först och då anmäler han mig.... Istället för att bara komma ut med nyckeljäveln och ge mig den! Jag skulle kunna ta det, bara jag slapp slå sönder hans ytterdörr för att komma åt nyckeln....
han vågar sig inte hit då...