Ungjävel!!

nevin

Trådstartare
Tro på fan att ungjäveln sitter i polisbil igen!!!

Här tror man att det var lugnt, han har visst festat lite förut (på mer tonårsnormal nivå), men nu passar han på när morsan inte kan åka och jaga.... Pappa är i Burundi, mamma ska upp och jobba, han var hos kompisar och skulle ta det lugnt. Nu är polisen på väg med min fulla unge som inte vill hit (vi har nykterhetskrav och han vågar sig inte hit då...), han har iallafall inte slagits den här gången.

Vad fan gör man nu? Förra året i repris, nej tack! Jag ska ringa soc det första jag gör imorgon, så får de göra en blixtinryckning för att stävja det här. Nyckel till garage och moped ska konfiskeras och han ska fan ta mig låsas in i huset tills han fattar vad han stäldle till med den här gången. Sen blir det baske mig husförhör och utegångsförbud tills han fyller 18......

Sv: Ungjävel!!

Usch, stackare! :( Moppe- och utegångsförbud låter som en bra start, och sedan prata så han förstår hur man ska bete sig.

Hur gammal är gossen? (Varför blev han plockad av polisen, enbart fylla eller annat också?)

:cry: Vad ledsen jag blir:cry:

Så som ni har kämpat.

Hoppas att han inser vad han har ställt till med den här gången.

Så sorgligt att inte hans vistelse och ord om bättring hjälpte:(

Lider så med dej, skickar massor av tröstkramar.

Han är snart 17, och nu efter några timmar så är jag lite lugnare. Han är tagen för fylla och störande beteende. Jag tror att de stackars människor som blev väckta inatt av att han knackade på dörren när han gått vilse var lite trötta i morse med..... Han var inte bråkig eller så, hade bara knackat på hos dem och skulle fråga efter vägen hem och när de inte öppnade somnade han på deras trappa...

Nu var han inte så jättefull, men tillräckligt för att vara högljudd och ganska irriterad för han hade ju "bara gått vilse". Jag körde ner honom i källaren med löfte om en längre pratstund när jag kommer levande död från jobbet. Då kommer jag vara så trött att jag antagligen biter skallen av honom... Soc kan nog vänta, för det var inte riktigt så illa som jag målade upp för mig själv, han verkade fatta att det här inte var det bästa som kunde hända och han förstod definitivt varför jag var så orolig (även om han tyckte att det var onödigt).

ja, less blir man, jag är skiträdd att förra sommaren ska upprepas... Nu tyckte polisen, som känner honom (och utfärdar radiovarning när han ska hämtas :() att det inte var så stort, han till och med kramade om dem när de släppte av honom här hemma!

Nu när jag är en halvtimma sen till jobbet känner jag för att gå ner och hälla en tiolitershink med isvatten över kraken, så han får en lika stor choch som jag fick 10 i 4 i natt......

Usch då!
Jag hoppas det blir bra ändå!

Ett ordentligt snack med honom kanske är en bra start. Hur han under samtalet beteer sig är väl något att lägga en grund på.

Totalt moppeförbud låter mkt mkt bra.
Mina föräldrar körde med utegångsförbud, och i mitt tycke fungerade inte det. Det lärde mig ingenting. Och det förstod dom ganska snabbt och vid minsta lilla fel fick jag något som betydde något indraget. När jag var 16 och schabblade bort det blev jag helt sonika av med en av hästarna.

Men nu handlade det så klart inte om mig. Men min personliga erfarenhet av utegångsförbud är att det snarare stjälper än hjälper!!

Hoppas det går bra i alla fall!!

*peppkram*

Ja, jag har nog lugnat ner mig sedan nattens besök av blåvit, de tyckte han var så snäll och trevlig om än full, så han var ju inte så hemsk ändå. Men begränsad utegångsförbud blir det nog lite iallafall, hans pappa är inte hemma så han har åkt mellan oss här hemma och kompisar, nu tänker jag se till att sorken är hemma varje natt om jag så ska hämta honom med nackgrepp varje kväll och låsa fast honom vid elementet...

Han sover nu, när jag kommer hem ska vi ta ett rejält snack. Han har skött sig bra iår, så det här kom lite oväntat faktiskt. Som sagt, han var ju inte otrevlig eller elak mot någon, han slogs inte utan kramade ju till och med poliserna - men det gör det inte särskilt mycket bättre när man står med paraply i ösregnet mitt i natten och väntar på polisen..... Han verkade ändå förstå min oro, trots att den är "totalt onödig" enligt honom, för han kan klara sig bra själv! Elaka morsan frågade då om det var att klara sig bra att missa sin skjuts och sedan gå vilse i ett samhälle med typ 200 hus.... Det svarade inte pojken på alls, han bara muttrade om puckad och knäpp morsa.

Jag kände mest för att bita huvudet av honom inatt, nu vill jag nog inte gå så långt, bara knacka lite lätt på dörren till hans förnuft, det borde finnas en sådan någonstans i det lilla livet.

nu har jag än så länge inte behövt ha kontakt med soc gällande fulla ungdommar och vet tyvärr inte vad soc gör i dessa fall

MEN som vilket modershjärta vet i alla fall jag att detta med utgångs förbud och moppeförbud håller inte så länge som vi i stridens hetta utlovar

så varför inte låta soc ta ett snack med pojken i alla välmening och kan funka som skrämmsle metod oxå :confused:

Han har haft kontakt med soc sedan förra sommaren, och har via dem också varit omhändertagen ett halvår för att skydda honom från sig själv. De har fortlöpande kontakt, men har semester just nu, och som det såg ut efter att jag lugnat mig anser jag inte att de behöver ha tidigare kontakt än den tid som redan är bokad.

Jag lovar att det här modershjärtat håller vad det lovar, har jag sagt mopedförbud gäller det, nu när inte pappan är i närheten och kan riva upp det. Utegångsförbudet kommer vara ett begränsat sådant, men än har jag varken pratat med sonen eller bestämt hur det ska se ut. Och att jag kan säga att jag håller det jag lovar, trots modershjärtat, beror på att jag redan har lovat det värsta jag kunde lova - och hållt det. Jag lovade förra sommaren att se till att han blir omhändertagen om han fortsatte på den banan han var på. Det blev han.

Mitt i allt elände så är jag nog ändå imponerad av hans initiativförmåga.
Det händer i alla fall saker där.
Det finns tonåringar som lägger sig på sängen och helt slutar upp med att hända över huvud taget, och det tycker jag nog är värre.

Men han måste ju skyddas mot sig själv så att han inte super bort alla hjärnceller, sin lever eller råkar ut för en olycka.

Ja, jo, det är ju bra att han ändå lever. Han har redan nu sett effekter av förra året, hans huvud är inte vad det en gång var tyvärr. Han inser inte riktigt det, än får man väl säga, men jag hopaps att det går in.

Jag är mest imponerad av att han KRAMADE polisen!! Han som normalt ser den blåvita bilen med innehåll som något som står för allt elände han råkat ut för som han säger. Och jag ska väl erkänna att jag har svårt för blåvitt med, efter att ha sett två polismän i storleken STORA peka på min lilla son med pistol och vråla åt honom att lägga sig platt på marken, för att därefter spreja honom med papparsprej.... Jag är dock väldigt tacksam för det de gör, de tar hem honom, lugnt och stilla, kramar om honom och säger att han är en snäll och trevlig ung man. det är han ju egentligen, fast just nu ser jag mest bara en trött, bakfull och småsur kille som helst av allt vill dra ner till sina kompisar.

Nu ska jag åka hem iallafall, sova lite och samla krafter inför SAMTALET som kommer få mig att framstå som jättehemsk inför sonen. Ingen moped, ja tills pappa kommer hem och ger tillbaka nyckeln då, eftersom det är så jobbigt att stå för beslut som behöver försvaras. Inget umgänge med kompisarna mer den här helgen. Och inget sovande hos dem resten av tiden som pappa är borta. Han kommer nog tycka lite granna synd om sig själv...

Åh Nevin, så tråkigt :(
Det måste vara skitjobbigt?
Och sonen måste bli förvirrad av pappans upphävande av beslut?

Kan du inte låsa in moppen på ett ställe där hans pappa inte kommer åt den? Är du tillsammans med hans pappa?

Den begränsade formen av utegångsförbud som du beskriver låter bra, dert blir konsekvenser men inte för stora sådana. Låser man in någon "på heltid" får det ofta motsatt effekt (om inte problemet är så pass stort att det finns ett behov). När fyller han arton? Släpper soc taget samma dag han fyller, eller hur fungerar det?

Måste säga att du verkar sansad och ändå ta detta på ett bra sätt. Ni kan nog reda upp det här, och se det positiva i att det händer nu medan hans pappa är iväg, när det kan bli någon sorts konsekvens för sonen.

Ja förvirrad är nog rätt ord, det måste vara rätt konstigt att kunna spela ut varandra så här...

Nu är jag nog ganska lugn känns det som, det ä'r så mycket enklare när inte pappan är hemma.

Tyvärr får jag inte låsa in moppen helt, då den ägs av sonen och hans pappa. Skulle jag ta nyckeln till garaget och inte låta honom ha den så kan jag rent teoretiskt bli anmäld för stöld.... Konstigt men sant. Nu visade det sig enligt polis och sonen (de säger faktiskt samma sak här) att moppen inte alls varit i samma stad som sonen, det känns ju bra iallafall. Han kommer vara av med mopeden några dagar nu eftersom han har besöksförbud i den staden där den står. Ska kolla lite mer med polisen hur man kan göra och vad man har för rättigheter som förälder, jag antar att mitt ex kommer anmäla mig som han hotade med sist om jag försöker låsa in hans halva av mopeden.

Ja, det blir bra med begränsad "inlåsning", han insåg varför och tjafsar inte om det. Kanske det kan bero på att jags er ut som min avatar och fräser som en ilsken lejonhona så fort han ens tänker tanken att protestera? Jag är inte trevlig när jag sovit max 4 timmar på natten, och dessutom haft polisbesök på morgonen....

Han är ju rent juridiskt ansvarig för sina egna handlingar eftersom han är straffmyndig.
Har han förstått vad det innebär?
Att bli plockad för fylla upprepade gånger - blir inget körkort.
Att bli plockad full på moppen - plir inplockad moppe.
Polisen tar liksom mopeden då.
Vet han det?

(EU-moppar går alltid för fort, det är därför som de kan göra så. För då så räknas den som lätt MC och det är olovlig körning.)

Har han förstått konsekvenserna?

Han förstår konsekvenserna, men sket i det, iallafall förra året. Nu verkar det som om han har fått något innaför pannbenet iallafall, mopeden står i garaget, just på grund av att de skulle festa och han inte ville ha den med. Amart tanke det iallafall, även om resten av hjärnan verkar ha gått på ledigt efter det....

Han fick mopeden inplockad efter en kombinerad fylle- och olovlig körning förra året. Det kostade honom flera tusen, och ett års fördröjning på lämpet. Jag tror att det gjorde att han tänkte lite, för han har bytit moped mot en som är reggad, laglig och helt otrimmad. Han kör inte när han vet att han ska festa, och de gånger han ändå hamnat i situationer där mopedkörning inte är lämpligt har han lämnat den på stället han är och hämtat dagen efter.

Det som hände i natt var enligt polis "en enkel ungdomsfylla, där vi enbart eskorterar hem". Skönt i eländet, då det kunde varit mycket värre:crazy:

Här i byn, som du ju är bekant med, får vi flera Poliser i höst.
Och de kommer att plocka Moppar.
Den som jag pratade med berättade att de kan ta in alla EU-mopparna för de går alltid för fort även om de är otrimmade.
Och att de tänkte göra det på alla som körde tokigt på något vis.

Hårda bandage och slut på buslivet.

Vad var det som hände förra året?

Det lät ju inte särskilt roligt det där. Jag vet ingenting om din historia eller din sons men jag tycker det verkar rätt konstigt faktiskt.

Önskar dig iaf lycka till med ditt barn, det är inte alltid lätt!

Låter som en alldeles förträfflig idé! Här har de skaffat polisen en eller två crossmotorcyklar, de är enbart ute efter mopparna, vilket jag tycker är bra!

Tack!

Han hamnade väldigt snett, med både alkohol och en massa annat skit i sitt liv, han var bra nära att stryka med några gånger och det slutade med en omhändertagning via LVU på föräldrars (läs min, och med en viss, lite hårdare övertalning av far hans) begäran.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka