Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
skillnaden är väl att stoet är fet och hingsten smal och vältränad
Nix, inte på henne. Hon är skitsvår att få tjock t.o.m som högdräktig. Men hon har världens maffigaste mankam som hårdnar lite extra när gräset är kraftigt. Trodde hon var fångkänslig först men hon lagrar bara lite extra där. Men hon jobbar förstås i mycket bra form och det är jag som ridit in henne och nu haft henne i 6 år så nog har hon muskler på rätt ställe alltid. Fick domarkommentar en gång om "... bra form, trevligt uttryck. Inslag av okoncentration och hingstighet drar dock ner poängen -0.5" eller nåt ditåt. Den domaren höll på att dö av skam när hon gjorde hovbeslagskontroll efter finalen och upptäckte att "hingstiga hingsten" var ett ungt sto. Allt detta bara för att Leira ropade på sin kompis som stod utanför banan och hejade på oss, och det varje gång vi passerade
stoet liknar min valack, är de släkt?
Vad har du för stam på din valack då? (uppdaterade klubben, orkar inte hålla reda på alla...) Leira från Häringe är e. Siggi frá Aase u. Leista frá Storu-Gröf.
Kan tillägga att på bilden är hon lugnt riden ca 3 veckor efter 2 år som fölproducent så hon är inte direkt i högform Men fet är hon definitivt inte med tanke på att hon har 2 föl som diar henne, hennes eget är 12 veckor och halvsyrran på 7 veckor tar sig en slurk när hennes mamma är för långt bort. Tänker snarare snart börja stödfodra...
Jag skiter faktiskt i om min valack har en hingstnacke eller inte bara han är en bra ridhäst. Vem rider på nacken? Gångarterna beror väl inte på nacken? vem vill rida på en spänd skuttig häst bara för att den är snygg? Vi som vill ha en trevlig häst som är lugn och pigg, i rätt bemärkelse , har ingen nytta av hingstutseendet. En vältränad häst får en snygg nacke.
Tävlingsfolket som vill ha heta hästar hittar dom ändå. Trevliga ridhästar för andra är inte så lätt att hitta.