Unghästar räknas upp till åldern?

E

Epona

Hej jag är ny här på Bukefalos och undar över vilken ålder som unghästar räknas till.
Ska nämligen ställa ut mitt 5åriga sto (5 i år) och fundrar på om hon fortfarnde räknas som unghäst eller vuxen häst??

Svar uppskattas stort=)!

Sv: Unghästar räknas upp till åldern?

Vid utställning vet jag faktiskt inte.
Men ska du tävla hoppning/dressyr/ft så är hästarna unghästar tom året de fyller 6.

Om du har ett sto som haft föl kan den gå som unghäst till sju år.

Nu vet jag inte vad du har för ras men på ponnyutställningar är det så att klasserna delas in i 1-åringar, 2-åringar, 3-åringar och sedan kommer 4-17 åringar som går ihop allesammans och sedan finns det också veteranklass för hästar över 18 år. Hästarna delas förstås även upp efter kön samt att ston med föl resp ston utan föl går i olika klasser.

Liknande trådar

R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 972
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 823
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 427
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 409
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar