S

sarah__987

hej,
jag har en fyraåring som gärna lägger huvudet på snedden när jag rider och tuggar på bettet. så jag undrar om ni har något förslag på hur man kan motverka detta? sen undrar ja om ni har något bra förslag på vad man kan göra för övningar både när man rider och vad man kan göra de dagarna han står? :)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Unghäst

jag har nyss vart och kollat tänderna, men han hade en vargtand som dom drog ut så han ska inte ha ont nu. men innan vi köpte honom så har ju han blivit indriden och gått snett med huvudet hela tiden,och jag måste säga att det har blivit mkt bättre. tror att det kan vara av vana han gör det.

Det kan mycket väl vara som du säger, att pga vargtanden har han vant sig gå på detta sättet, och nu "sitter det kvar" i huvudet på honom.

annars är det inte helt ovanligt på en så grön unghäst att de försöker kompensera balans/att bära upp en ryttare som kanske inte sitter helt rakt, på detta sätt.

försök gå över dig själv och kolla hur du sitter i det varvet, och korrigera om det finns ngt att korrigera, och se om det blir skillnad.

de kan vara som du säger att jag kanske inte sitter rakt, men jag tänker hela tiden på att försöka sitta mitt över honom. Unghästar är ju inte alltid i så god balans men jag försöker verkligen sitta rakt..:)

Liknande trådar

Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 250
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 978
Senast: Sel
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
545
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 058
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama